Absolútna pohoda, prijateľné počasie a dáma v rukavičkách na letisku !
Každé modelárske obdobie má svoj fenomén- úkaz. Súčasne to vnímam tak, že zas modelárske Slovensko "objavilo" malý vetroň vo vleku na šnúre...teraz je to F3 RES. Boli Á-dvojky, Vé-dvojky a teraz sú to RESká. Podľa diskusie na slovenskom RC fóre sa mi zdalo že štart kategórie bude razantný, zatiaľ majitelia modelov váhajú s účasťou na prezentácii modelov. Svoje urobilo v Nevericiach aj neisté počasie, súťažilo 10 modelárov, výsledky som našiel u Jula na fotke.
NOVÉ, pribudol fotoalbum
NOVÉ: Pravidlá F3RES preklad z nemeckého originálu.
- RESká podľa pravidiel, sú klasická vetrone pri ktorých je povolené riadiť smerovku (R) , výškovku (E) a brzdy (S). Klasické Védvojky, boli len dvojkanál, (RE), brzdy sa neriadili, vlastne sme ich nepotrebovali.
- Brzdy: Sledoval som ako ich kto používa...videl som to len u Jula na pár sekúnd, vo vetre viac škodili ako pomáhali. Umiestnenie bŕzd, spojlerov v strede krídla (poľa aerodynamikou) len vytvára úplav na smerovku a výškovku, takže riadenie pri pristátí na spoljeroch je problém...
- Gumicugy, zaisťuje poriadateľ...zodpovedný ich má pripravené a natiahnuté furt a vždy:-). Niekedy to bolo aj celé desiatky minút, takže určite pri štarte neťahajú rovnako. Pri Védvojkách sme mali svoje, (gumicugy) hýčkané, mazané a uskladňované v tme...možno by bolo dobré aby každý ťahal na svojom, veď doma asi trénuje na gumickgu tiež.
- Na šiel som porovnávaciu tabuľku na webe, možno budete múdrejší...
- Väčšina modelov je potiahnutých nažehľovacou fóliou, rýchle na dokončenie a efektné farebne. Aerodynamicky to až také dobré nieje...fyzika lietania nepustí. Existuje Reynoldsovo číslo, ktoré to má na svedomí: Jednoducho malé modely, a RESká také sú, lietajú pri malých hodnotách, ktoré neznášajú hladký povrch. Kto chce vedieť nech číta TU
- Argument, že lakovaný papier patrí na historikov, je pravdivý, ale ten kto chce lietať lepšie a dlhšie ten papier tam dá...
- Mne sa páčil proporciami model RES Liptov, lieta veľmi dobre, ale ako som už písal hore, spojler na krídle aerodynamike moc nesvedčí...
- Videl som stavebnicu modelu, všetko do seba všetko zapadá výkres je excelentný. Vadí mi vypaľovanie komponentov CNC výkonným laserom, hrany sú o pálené, nevyzerá to (aspoň pre mňa) dobre. U u nás v Martine vzniká niekoľko modelov a jeden už lieta...
...ešte dáma v rukavičkách na letisku. Pomocníčka z radov organizátorov zabezpečovala naťahovaní lanka gumicugu na štart. Klobúk dolu pred jej vytrvalosťou!
Žiadne komentáre:
Zverejnenie komentára