V strede Mirek, výborný pilot XXL obrov a vpravo Radim majiteľ vlečnej a výrobca jedinečných RC vetroňov
Fotoalbum z lietania,
NOVÉ :zostrihané video.
.
Po hektickom týždni v práci, som potreboval poriadny relax, ako ináč medzi modelármi. Výborná predpoveď počasia a pozvánka rozhodli Hranická termika! V "Drahotuších" som už niekoľkokrát bol. Viem že je tam výborná partia modelárov, dobre umiestnené modelárske letisko a tušil som že stretnem "kamarátov z mladosti". Všetko sa stalo a tak ako vždy píšem zopár postrehov.
PEL MEL z Hraníc na Morave...
- Cestu do Hraníc n/M: Poznám, som si povedal, idem po pamäti...omyl za "colnicou" po pár km, prvé obmedzenia , regulovaná premávka, obchádzky, nekonečná kolóna. 140 km za 3,5 hodiny... V prvej kolóne zapínam navigáciu, ktorá ma vypľula pred hangárom aeroklubu v Drahoušiach, vraj nie som prvý, čo zakufroval a tak ústna navigácia na modelárske letište a po pár km som na pľace...zlaté slovenské obmedzenia (smajlík)
- Parkujem na konci asi tridsiatky aut, vydávam sa na obhliadku... sondujem ako funguje GDPR u susedov, prvé zvítania a všade to už lieta, vľavo v aeroklube a pár metrov od dráhy funguje modelársky "provoz"...
- Akcia bola neverejná...len pre pozvaných modelárov. Ochranné siete pre divákov boli zbytočné, zablúdený zvedavý cyklisti boli skôr raritou. Pani na záberoch sa čudovala: "Proč jsou ty letadla tak malé?"...vysvetlil som, aby sa lepšie fotili. Odchádzala spokojná, nezavadzala.
- Väčšinu času som strávil s Rišom. poznáme sa už vyše desiatku rokov. Padli sme si "do oka" v Krnove na európskom šampionáte F3A. Jeho syn Peter známy český akrobat, je tiež moja "krvá skupina". Rišo bol v mladosti známy maketár, zistím viac a napíšem...
- K lietaniu nemám čo dodať, treba zažiť: Klídek pohoda, tabáček,,, Natáčal som video, možno z videa bude cítiť atmosféru.
- Modely:
- Vetrone: Z foto galérie vidieť, že malé (-3m) modely nelietali. Kompozity/konštrukčné modely boli asi v rovnakom pomere . V termike sa ľahšie "chytali" kompozitové vetrone, všetky modely boli vybavené telemetriou, ktorá fungovala bezchybne od každého výrobcu.Vleky sa vypínali vo výške +- 350 m a tam už je problém s dlhodobou viditeľnosťou. nezaregistroval som žiadnu stratu dohľadnosti, skoro každý mal pri sebe co-pilota, pre istotu...
- Vlečné modely: Striedali sa 3 modely, vynikala Z50-ka na elektrický pohon, v súčasnosti je už el. pohon v tejto oblasti rovnocenný benziňákom.
- Piloti: začiatočník nemá v tejto kategórii priestor. Každá kolízia či už na strane vetroňa alebo vlečnej predstavuje riziko straty modelu pri najhoršom aj prerušenie prevádzky. O NEbezpečnosti nemá zmysel uvažovať. Na štarte je súčasne často aj 6 modelov a každý pilot je sústredený na plno a si je vedomí rizika kolízie, správa sa zodpovedne!
- Neprehliadnuteľnými boli Radim ako pilot elektro vlečnej a Mirek Hlaváček pilot XXL vetroňa....výrazná osobnosť českého modelárstva. Napriek svojmu hendikepu, pilot par excellence. Ten klobúk na fotografii pred ním snímam aj Ja!
Post scriptum: O rok sa určite sem vrátim, takže som pridal v názve rok 2019. Za svoju modelársku kariéru so navštívil možno stovku akcií. Táto patrí medzi TO 10 a viem že budú aj ďalšie ročníky. ...už v auguste sa teším na Retroklání práve v Hraniciach /M.
Žiadne komentáre:
Zverejnenie komentára