Súťaž sa konala posledný augustový víkend, keď u nás v Turci je niekoľko desiatok rokov stabilné, letné počasie bez dažďa. Viem, bol som dvadsať rokov v tomto termíne pri volejbalovom turnaji ROH, zapršalo raz a to niekedy v minulom storočí:-)
Návštevu Letiska v Tomčanoch som poňal ako fotografické cvičenie...relatívne malé modely pri vyhadzovaní dosahujú rýchlosti niekoľko desiatok m/s. Fotografovať z bezpečnej vzdialenosti, tak aby fotografia pri štarte a chytaní do ruky bola zaujímavá je poriadny "oriešok". Spravidla fotografujem na jeden záber, ale tento raz, som využil technické fígle fotoaparátu: Sekvenčné snímanie na čas a korekciu bielej. Výsledok je vo fotoalbume a v dvoch krátkych videách, na ktoré ešte nemám súhlas k publikovaniu (GDPR:-(
Video z priebehu jedného kola...
NOVÉ: Zverejňujem foto galériu zo súťaže, osobné videá budem publikovať dodatočne na YT
+ Pripisujem svoje úvahy o elektronike v RC prijímačoch...
PEL MEL ...
- Na súťažiach nie je povolené používať RC prijímače s variom ...je to dobre alebo zle?
- PODSTATOU zákazu telemetrických prijímačov je že telemetrické údaje z modelu dokážu ovplyvniť - skvalitniť let modelu bez zásahu diaľkového pilota na zemi. Majitelia otvoreného software v TX mi potvrdili, že letové režimy sa dajú naprogramovať z dátových údajov telemetrie bez pohybu kniplov (zásahu pilota). Takže model dokáže "sám" citlivo reagovať na stúpavé prúdy, zmenou nastavenia kormidiel, stabilizácia a riadenie vie reagovať na lokalizáciu stúpavých prúdov.
- TAKŽE letové režimy a riadenie RC modelu je mimo schopností pilota...povedzme si otvorene, ak je to všetko dobre urobené, tak určite lepšie, ako na vzdialenosť 50-100 m. zo zeme.
- ALE, ako to všetko spravodlivo skontrolovať a vyriešiť ? (vylúčením zo súťaže). Neviem si to predstaviť. Vynaliezavosť pilotov je obrovská, v čase keď sa celá výbava aj s modelom dá zaplatiť, nie je problém profesionálne "maskovať" prijímače a skontrolovať software vo vysielači na súťaži asi nebude jednoduché...
- URČITE sa povzbudia nespokojní pretekári...pribudnú neriešiteľné protesty, súťaženie bude stresom nielen pilotným ale aj mentálnym...
- Tu ma napadá jedna paralela z minulosti v kategórii F3J: Často sme počuli na ME, MS neustále "vŕzgajúce" servá v nízkych ďalekých preletoch (stabilizácia letu?)
- Joe Wurst, geniálny pilot a víťaz mnohých pretekov si pravidelne nasadzoval svoje slušivé slnečné okuliare pár sekúnd pred štartom z termoboxu. (spektrálne termo videnie?)
Žiadne komentáre:
Zverejnenie komentára