Priznám sa, že som dlho váhal napísať sem na blog niečo o "Dlhej vlne". Predovšetkým, aby som nevyzeral na Internete ako
fabulátor . Snažil som sa naštudovať čo najviac teórie a olietať si vlnu na vlastné kniple. Tak že pekne po poriadku:
PODSTATA tohoto lietania tkvie v plynulom ( príjemnom) stúpaní modelu nad terénom, tam kde sa nevyskytuje svahové ani termické prúdenie!
Vlnové prúdenie bolo už dávno popísané v starých modelároch, z ktorých som použil obrázky na vysvetlenie.
Sledujte ďalej...
NOVÉ
Stručne popíšem moje indície a podstatu vlnového prúdenia, ktoré som zažil na "vlastný model" nad svahmi v okolí Martina.
- Dostupná teória, ktorú som objavil v starých ročníkoch časopisu Modelár : Dlhá vlna je výsledkom vektorového súčtu prúdenia vzduchu v dvoch rotoroch 1 a 2.
- ALE. Toto bola teória známa v modelárstve už vyše 40 rokov!!!, prečo sme ju nelietali? Jednoducho sme sa TAM, kde to "vlnilo" pri klasickom svahovom prúdení poriadne nedostali... A pri termike na svahu sme už neuvažovali, že ešte ináč to môže nosiť.
- Všetko to zmenili ELEKTROLETY: doletím kde potrebujem, vypnem motor a ďalej už len plachtím.
- ALE . Miestni pamätníci si spomínajú , že náš bývalý náčelník (Ataman) niekedy v sedemdesiatich rokoch lietal na svahu z gumipraku (vysoko a ďaleko) a jemu to nosilo aj keď to ostatným nelietalo...(evidentne Vlnové prúdenie...)
- Vysoko a ďaleko nad svahom to zrazu nosí ...tam je ten "pes zakopaný". Akurát musí fúkať správny vietor a a pred svahom MUSÍ byť v správnej vzdialenosti nižší svah, zdroj vlnového prúdenia!
- Také dva svahy v okolí Martina sú!
Žiadne komentáre:
Zverejnenie komentára