utorok 11. júna 2019

RC Klub Abrahám


O   modelárskom letisku v Abraháme, malej dedinke na juhu Slovenska som sa dozvedel  ešte v roku 2017, keď sa tu konala súťaž EAC,  obrích RC akrobatov. Už vtedy ma upútala veľká perfektne upravená dráha a zázemie letiska. Až teraz začiatkom júna 2019 sa mi podarilo letisko pri mojim potulkách Slovenskom   (www.tematin.eu) modelársku plochu navštíviť. Chvíľu som blúdil dedinou,  každý vedel kde to je, len ja a moja navigátorka nie:-) Letiaci akrobat vo výške bol signálom, na smer letiska... a prvý kontakt s letiskom bol veľmi príjemný, realita lepšia než som čakal: Plocha  na modelárske účely obrovská  a kvalitne udržiavaná, príjemná partia rovesníkov:-) ladila svoje modely. Ujal sa ma hospodár, vysvetlil vznik klubu, vzťah ku modelárskym organizáciám a potvrdil to čo som predpokladal: Letisko je  súkromné, legislatívne vysporiadané s DÚ, úradom životného prostredia a ochranou prírody!
Necelá hodina, strávená na letisku ma presvedčila, aj na Slovensku sa dá  v pohode modelárčiť, bez Lermasu a ZMosSu. Ale to je už iná kapitola modelárstva, bohužiaľ smutná... (bude príspevok, očakávame Rozhodnutie DÚ č./2019)

Vstup do fotoalbumu  z letiska nájdete TU

Ešte zopár informácií, ktoré mi stihol hospodár prerozprávať a našiel som aj na klubovej stránke:
  •  RC Klub Abrahám, je občianske združenie, so svojimi stanovami, bezpečnostnou smernicou a prevádzkovými predpismi.
  • Na Google mapách ho nájdete TU
  • Členov je asi 10 aktívne lietajúcich modelárov, všetci poistený mimo Lermasu a ZMoSu
  • Klub je podporovaný obcou a traja ľudia čo ma navigovali po obci, vedeli kde to je a čo sa tam deje!
  •  Jasné že občas sa nájdu aj neprajníci ale celá činnosť letiska je právne z legalizovaná!
  • Modelárska verejnosť je na letisku vítaná - po ohlásení u hospodára a zaplatení symbolického poplatku 
P.S. Náš modelársky klub má niekoľko násobne viac "členov",  ALE neviem si predstaviť ako by to  u nás v Martine, takéto modelárske letisko fungovalo...

Žiadne komentáre: