nedeľa 5. apríla 2020

Pohyb v prírode v čase koronavírusu...

Príroda okolo mňa...

... a stým súvisiace "púšťanie" modelov.Včera ráno, pri  rannej káve a lepení mojej Sagitty som počúval reláciu rádio víkend. S modelárstvom to nemá až tak veľa spoločného, ale v relácii chlapci z horskej služby pozývajú z pohľadu počasia do prírody. Tento víkend to bolo iné. Prehovoril pán profesor  Vladimír Krčméry, infektológ a expert na krízovú medicínu. Hneď prvá veta ma zaujala : Príroda je liekom....a keď je pekné počasie je hriechom sedieť doma.


 


Doplnené 6. apríla 2020 o 20,40 hod: Vláda obmedzila voľný pohyb osôb počas Veľkej noci

Zákaz vychádzania bude platiť od stredy (8. apríla) až do pondelka (13. apríla) do polnoci. Nepôjde o absolútny zákaz vychádzania,  bude mať  výnimky....okrem iného:
    •  pobytu v prírode v rámci okresu, v prípade Bratislavy a Košíc v rámci územia mesta
  • Ak nemám prísnu karanténu, nemusím byť zavretý doma...
  • Úrad verejného zdravotníctva vyzýva na zodpovedné správanie počas karantény..
  • Vonku v prírode je nižšia koncentrácia patogénov...
  • Koncentrácia ľudí v prírode je nižšia ako v uzatvorenom priestore...
  • Súčasťou pobytu v prírode má byť aj pohyb...
  • Nariadenie nosiť rúška má svoju logiku...
  • Problémom môže byť väčšia  skupina neznámych ľudí...
  • Neexituje nariadenie, koľko ľudí je skupina... Stretávať sa  počas Veľkej noci môžu len ľudia z jednej domácnosti.
  • Použime zdravý rozum!
  •  Aj keď se všetci poznáme, majme rúšku!
Keď sme v prírode a robíme hocijakú činnosť, bicyklujeme, beháme...púšťame svoje lietadielka a správame sa zodpovedne nemal by to byť závažný problém. Toto povedal pán profesor s čím sa stotožňujem.
Vypočujete si celý podcast na základe ktorého som písal tento príspevok

Rádio víkend



P.S. Po publikovaní  doplnku tohto príspevku ma napadlo, že sa môže objaviť aktívny jedinec ktorý ma obviní ako modelára z marenia usmernenia  MŠ.  Pripomínam že: Publikujem názor člena Ústredného krízového štábu - profesora Vladimír Krčméryho. V rámci aktualizácie som doplnil rozhodnutie vlády a výnimky z obmedzenia počas Veľkej noci: Cesty do a zo zamestnania, na nákupy, návštevy lekára, pohreb príbuzného, pobyt v prírode v rámci okresu.

Vojto Stupák,  praktikujúci modelár z Martina na Slovensku v Európe.


1 komentár:

Igor povedal(a)...

Vojto ale existuje nariadenie koľko ľudí tvori skupinu je to 5 a viac.