sobota 6. mája 2023

Martinská RES 2023

Súťaž seriál M-SR kat F3L (RES)

Fotoalbum F3L Martin 2023

Výsledky súťaže

Vyhral Paľo/klip  z finále...mal veľa natrénované a správny model do večerného rozlietavania.

 Doplnené 12.5.2023./večer pred súťažou. Pôvodný  obsah príspevku z dôvodu autocenzúry som vymazal/činím tak 1x po 13 ročnom písaní blogu:-(

NOVÉ /16.5.2023 Text z fotoalbumu  : Tréningu sa zúčastnili aj Strončekovci/vnuk a dedo. Pán Stronček/senior výdatne pomáhal, bohužiaľ  na súťaži v sobotu priamo na ploche letiska skolaboval/dostal rýchlu lekársku pomoc...Pán Stronček deň po súťaži zomrel, vyslovujeme  celej jeho rodine úprimnú sústrasť.

Viac o súťaži sa sa dočítate na F3RES ERES Slovakia/FB nemám. 

Tento rok budú aj súťaže F5L/Elektrické RES


Doplnené 17.5.2023


 Šľak ma ide trafiť, ani príroda nám nepraje/zima, dážď a  "odchádzajú" kamaráti/včera aj  večne usmievavý Miloš, kamarát z mladosti...tak  počúvam strieborné zvončeky / teraz nesmrteľných dedkov  a strihám video zo súťaže/už niekoľko hodín, snažím sa z 1/2 hod. vybrať pozerateľných pár minút.-)

 PEL MEL z videa a fotoalbumu...

 ...strávil som so "súťažou" neúmerne/na RES, veľa času. Pred pred súťažou som hodne načítal, zúčastňoval sa tréningov, komunikoval, *mejloval. Na súťaži s fotoaparátom a kamerou počúval, zavadzal časomeračom a pretekárom/ďakujem za trpezlivosť...Po súťaži som /desiatku hodín, strihal video, "vyvolával" fotky, telefonoval: Výsledkom je týchto pár riadkov z odkazmi. Ak ste pozorne čítali, všimli ste si že, časť príspevku/pred súťažou som vymazal, nepublikoval. Viem, že moji kamaráti a časť pretekárov obsah čítala a reakcie sú všelijaké/...aj, čo mi urobili?, museli ťa na*****ť/najedovať. Ani jedno ani druhé/tak som sa rozhodol. Ešte raz som si pustil video, prezrel fotky:

  • Súťaž sa lietala podla  medzinárodných pravidiel FAI F3L/od 1.1.2022 
    • Viem že mnoho pretekárov ich nečítalo, tak cz preklad je TU
    • Dočítal som sa, že ich treba  zmeniť TU 
    • Zdravý rozum zvíťazil, písal prekladateľ pravidiel TU/ v diskusii
    • Pravidlá boli RES nemecké národné/ punktlicht, špecifické pre nemecké podmienky mládeže/majú polytechnické krúžky, iný kraj iný... modelár/inde to býva často ináč:-(
    • pravidlá vymysleli ich dedkovia, také "drevené",  niečim potiahnuté, modely z krúžkov pre nemeckú  mládež/
  • Lietalo sa na 10 startortoviskách, košér gumicugy zabezpečil tréner/chvályhodné
    • Aby to na gume fungovalo bez problémov treba pokosených min. 200x200m/poznám len 2/3 letiská...nie sú ľudia a peniaze/za naše letisko sme platili.
      •   A veľká tráva na ihrisko letisko nepatrí a pomocníci z radov seniorov sa poriadne nabehajú...žiaci juniori majú lietať
      • aj mi  postarší sme sa na letiskách nabehali/modeli sme si vyťahovali/potom sme si pomohli gumou na silone/trochu nostalgie nezaškodí... aspoň pohyb za praporkom gumicugu to nahrádza
    • Gumicugy a  piloti/žiaci, juniori starnú dokedy nás to bude baviť a dokedy budeme vládať?/ešte chvíľu, ale najprv zmeníme pravidlá a...:-(
      • Je doba elektrická...že by prišli elektrické vyťahovadlá?/už to tu bolo: A viete aký chaos vznikol v pravidlách? ...určite nebudú, bude F5L!/na Slovensko to chodí cez susedov:-)
  • Modely boli všelijaké...od "Katky a aj od Jarky"/aby to bolo bez reklamy, tak si tam doplňte svojho dodávateľa:-))
  • Ako som som sledoval a dumal...všetky "kupované" modely sa mi zdali rovnaké/ zo zeme aj z výsledkovky  to tak vyzeralo
  • A tí čo to s modelárstvom žijú viac rokov a vedia ako na to, si radšej modely urobili vlastné...pre istotu ľahšie za menej peňazí/oplatilo sa.
  • Ako sa lietalo?

 Hovgh,  Vyčasilo sa , zajtra je Ružoberok a Paľo ide trénovať, pôjdem sa niečo nové "naučiť".-)...

Žiadne komentáre: