Jarná Nitra 2024, 13.4.2024
Pohladenie na duši modelára.
Počasie, atmosféra, výkony...na 1+
Súťaž historických modelov pod Zoborom v Nitre/2024 |
Dávno avizovaná, vždy výborná modelárska súťaž, zorganizovala SAM119
Tri vydarené súťaže v apríli 2024/Močenok, Nitra, Svätý Jur., ktorej sa stretli priaznivci historických modelov/záslužný počin združenia SAM119 . Ako som písal v úvode, také pohladenie na duši/prispelo aj slnečné počasie, klídek pohoda, všetci to potrebujeme...Modelári športovci už poznajú svoj kalendár akcií a verím že aj nesúťažný modelári a priaznivci, si nájdeme čas a priestor na stretávanie sa na propagačných akciách a verejnom lietaní.
Ako som videl historickú modelársku Nitru...
- Už som písal: Na Nitránske letisko v Janíkovciach mám LEN pozitívne spomienky. Nitra je moja alma máter a tu som zažil niekoľko výborných súťaží, zostali mi kamarátstva na celý modelársky život. Zobor, Hrad, Kalváriu mám prechodenú...
- Po dvoch hodinách cestovania, rozkladám svoje modelárske kreslo...dávam výdatné raňajky a hodnú chvíľu pozorujem, ako na gumicugoch to chlapcom výborne štartuje a lieta/ kategória OTVR
- OTVR – Old Time Gliders - historické vetrone Súťažiť možno s akýmkoľvek modelom vetroňa, ktorý bol navrhnutý pred rokom 1951.
- Rozpätie krídel nesmie byť väčšie ako 3,5 m, čo je 138 palcov.
- Štartovacie lanko nesmie byť dlhšie ako 100 m, alebo sa môže použiť katapult, pričom 20 m dĺžky tvorí guma, a 80 m metrov lanko, silonový vlasec. Napnutý katapult nesmie presiahnuť dĺžku 170 m.
Obrovské výšky dosahovali motoráky, ako som započul cez 500 metrov.
Motoráky ALOT Altitude Limited Old Timer- Súťažiť možno s akýmkoľvek motorovým modelom lietadla ktorý bol navrhnutý pred rokom 1951. Motor môže byť akýkoľvek spaľovací, s iskrivou sviečkou, so žeraviacou sviečkou, alebo dieselový do zdvihového objemu valca 10,65 cm3, (čo je 0,65 kubických palcov), alebo akýkoľvek elektromotor. Vrtuľa, pohon, a regulácia výkonu pohonného systému sú neobmedzené. Batériový zdroj v prípade elektro pohonu, typ, počet článkov, a kapacita sú neobmedzené.
- Každý model musí mať nainštalovaný viacúčelový výškomer (ďalej “Prístroj”), ktorý musí byť vhodný na zastavenie behu motora po 90 sekundách, alebo v 300 metrovej výške, v závislosti ktorú z týchto veličín dosiahne model skôr.
- Opätovné spustenie / naštartovanie motora nie je možné.
Početným divákom z radov nelietajúcich modelárov sa páčili motorové modely TEXACO
Štarty modelov TEXACO sú impozantné, bývajú aj nevydarené
- Súťažiť možno s akýmkoľvek motorovým modelom lietadla, ktorý bol navrhnutý pred rokom 1951. Najnižšie dovolené plošné zaťaženie modelov nesmie byť menej ako 10 uncí na jednu štvorcovú stopu priemetu plochy krídla, čo je 30,5 g/dm2. Motor sa môže použiť originálny, alebo replika.
- Je povolený akýkoľvek motor so žeraviacou sviečkou, alebo dieselový do zdvihového objemu valcov 0.65 kubických palcov, čo je 10,65 cm3, alebo akýkoľvek motor s iskrivou sviečkou vyrobený pred rokom 1950 so zdvihovým objemom valcov do 1.20 kubického palca, čo je 20 cm3.
- Súťažiť možno s akýmkoľvek modelom lietadla pôvodne poháňaným gumovým zväzkom a ktorý bol navrhnutý pre rokom 1951. Model musí byť postavený v originálnej veľkosti, zmenšovanie ani zväčšovanie modelu nie je dovolené.
- Pre pohon musí byť použitý: AEO C-20 KV 1550 striedavý (brushless) motor s priamym náhonom vrtule, s maximálnym priemerom 203,2 mm, čo je 8 palcov.
Teším sa na stretnutie na ďalších súťažiach...
Krátke videá TU
A fotoalbumTU
V nedeľu 14.04.2024, hneď po jarnej Nitre, sme boli pozvaní do mestečka pod Malými Karpatami.
Foto , výsledky info na webe SAM119/Svätojurské historiky
Vlani na jar, sme v Nitre lietali takto.
Jarná Nitra 2023 |
Prvá jarná súťaž v Močenku, historické modely vetroňov vo fotogalérii SAM 119
Na FB sa píše... Počasie bolo na 1+. Rozmanitosť lietajúcich modelov bola úžasná. Skúsim vymenovať od najmenšieho modelu, po najväčší: POŠTOLKA, SOK, JASTRAB, KVAPKA, TAV4 SOKOL, VOLAVKA, REKORD.
Žiadne komentáre:
Zverejnenie komentára