štvrtok 31. januára 2019

Clik R2, ready to fly...

 ...pripravený k lietaniu.

Halový akrobatický model Clik R2 po prvých trimovacích letoch. Triton a Clik sú dva neporovnateľné modely. R2-ka je ľahšia oproti môjmu predošlému modelu Triton o -60 gr. Lieta výrazne pomalšie a pilotáž aj v mojej malej telocvični (12x24 m.) je pohodová.

Prvý diel komentárov ku modelu  nájdete TU a ďalej..
  • Model  nie je sponzorovaný, takže komentár je nestranný, podložený desaťročnými skúsenosťami s halovými modelmi.
  • Konštrukcia je bezproblémová, nezvyklý je návod v PDF-ku, pre kľud duše mám vytlačený aj papierový návod.
  • Už som písal, ale zdôrazním: v amatérskych podmienkach je konštrukcia nenapodobiteľná, presnosť  a potlač výrezov je dokonalá !
  • Materriál modelu EPP má hladký povrch, s ktorým som sa pri kúpe v obchode nestretol, hrúbka je 3 mm, excelentne presná (+- 0.02mm), uhlíkové doplnky v dostatočnej rezerve.
  • Jediná drobnosť, kolieska majú otvor  fí 1 mm. treba vŕtať na 1,5 mm podľa uhlíka v stavebnici...pozor na kolmosť otvorov( ja  som nakoniec otvor puzdril a dovŕtaval :-(. Teraz pri písaní si uvedomujem, že mohla byť osička oceľová.
  • Podvozok je  z 1,5mm uhlíkových tyčiek, pri stavbe som mal pokušenie nahradiť uhlík, priemerom 2 mm. Obava bola zbytočná, podvozok je pružný a pevný...overené pri vyberaní hranatého premetu:-)
  • Lepenie halových modelov je možné LEN sekunďákmi! Moje obhajovanie UHU PORu podľahlo času, po pár rokoch spoje dostali žltú patina, ale držia.
  • Pri zostavovaní modelu sú potrebné prípravky na dodržiavanie kolmosti dielov. Netreba sa ponáhľať aj keď sekunďák zvádza ku rýchlej stavke.
  • Ja som vždy večer pred ďalším dňom prešiel plánovanú stavbu "virtuálne" prezrel som hotové časti a hľadal optimálny postup. Zopár krokov som robil v inom poradí ako píše tutorial, ale neovplyňuje to výsledok
  • Model na videu má  130 gr +-. Pridal som zosilnenie prednej časti modelu z uhlíkového plátu 0,4 mm. Motorové lôžko je prilepené priamo na EPP, pevnosť stačí ale mám pocit, ze krútiaci moment bude  mierne meniť vyosenie motoru. 
  • Digitálne servá mám inštalované podľa dopručenia výrobcu,  môj konzultant  pri stavbe doporučil ľahšie, ale čo s nimi, boli nakúpené...
  • Prijímač je najľahší, čo som mal v šuplíku, overený originál Futaba. Regulátor podľa doporučenia...
  • Z horeuvedenými úpravami som pridal asi  +12 gr. čo si myslím že nezapríčiní koniec halového modelárstva na Zemeguli:-)
  • Preprava modelu vyžaduje box...truhličku už chystám
Letové vlastnosti   CLIKu sú veľmi príjemné ! Po prvej hodine ladenia modelu, trimovania a nastavovania exponencionálov na kormidlách som  Clikom nadmieru spokojný. Pri koncepcii  a návrhu modelu cítiť ohromné skúsenosti autora modelu.

BUDE: Príspevok s lietaním modelu



Žiadne komentáre: