pondelok 10. februára 2020

F3-RES Eli

Vo vyhľadávaní na blogu sa objavujú záujemcovia o kategóriu RES.
NOVÉvčera RES-ko letelo u nás v Tomčanoch...skoro, zatiaľ len  ako házadlo, ale parádne.

 Bude video a viac fotografií pribudlo do fotoalbumu TU

O jednom z nových RESiek som písal v predošlom blogu o  F3-RES Eli . Opakovane som dostal do emailu žiadosť o kontakt na výrobcu: Stavebnicu vyrába ing. Július Valaštiak, julius.valastiak@gmail.com


E-mail je aj na webe  ( mám súhlas na publikovanie). Pripravil som fotoalbum z predstavenia modelu u nás v Martine, nie je to reklama, moje predstavy o RES-ku  a modelárstve sú iné...

Fenomén RES som zaregistroval už vlani. S odstupom času ale musím konštatovať, že moje očakávanie boli väčšie ako realita celej vlaňajšej sezóny.
  • Veľa zakúpených stavebníc RESiek na Slovensku sa  do vzduchu nedostalo, verím že túto sezónu sa to dobehne.
  • Súťaženie a voľné poletovanie s dvojmetrovkami, je diametrálne odlišné. Tréning  na súťaže je úplne niečo iné: Lietanie  sa stáva drilom, zodpovedným lietaním na čas a presnosť. Viem vidím kamaráta Ivana na našom letisku opakovane štartovať a pristávať so svoji F5j-čkom...Veľa z nás to nedokáže a ani nemá priestor...
  • Priestor na lietanie: Pre väčšinu modelárov problém. Gumicig  tam a späť , alebo kruh fí=300 metrov , letisko alebo lúka bežne na obyčajné poletovanie  problém...na južnom Slovensku sú to často na lietanie  poľné cesty, v okolí miest a obcí súkromé pozemky. Mám šťastie, že v mojom okolí  je prívetivé letisko a vhodné lúky, sám si riešim modelárske bývanie, takže kľudne RES na vleku...
  • Ďalším riešením je RES elektro, ale to je iná kapitola RESiek, napášem príspevok a pripravujem aj diy model.

...sledujte ďalej, bude pokračovanie

Žiadne komentáre: