pondelok 6. februára 2023

Lietanie na snehu...

...je nádhera. Najmä v mojom prostredí  za slnečna a prijateľnom vetre vždy zážitok. Cestou na letisko som  na videl  Pipistel, ako si to brázdi oblohu a na letisku v Tomčanoch som stretol Petra.

Letisko pokrýva asi 30 cm prašanu, po letisku je niekoľko lyžiarskych stôp, na východnej strane  dokonca profesionálne pripravená snežným skútrom.  Rovná plocha láka bežkárov  a občas Sky wind boardingborderov. Peter to vie...ale včera  mu fúkal slabý/2 m/s vietor , teplota bola -3C ,  na padák málo, tak to stačilo len na vozenie po ploche. Podľa kalendára mali lietať hádzadielka/boli preložené.  Na RC modelárstvo  je takéto počasie ideálne. RESká/F3L ká som na snehu ešte lietať nevidel, ale s  RC"motorákmi" na snehu  mám skúsenosti...

  • Už som písal , príroda v našom okolí  je fantastická.  Pred rokom som lietal takto. Aj som poďakoval  tej "mojej", za nádherný zážitok... 
  •  S lietaním  na snehu som začínal asi pred 10 rokmi, na plastových lyžiach...dokonca máme aj video. Nie je to žiadna veda, lyže na model sa dajú aj kúpiť, tie na videu sú z ABS/2 mm ohnuté nad varičom
  • O lietaní na  lyžiach som písal aj TU na blogu.  Na lyžiach letela aj Cometa  Najlepšie lietal na lyžiach  Falcon. Lyže sú stále ready...možno dostanú druhú šancu.
  •  Cez slnečné dni na snehu dobre lietajú aj vetrone. Funguje termika, najmä po obede na "teplom snehu" som  videl  na variu  vysielača  aj +1,5 m/s.

NOVÉ Pocitová teplota.

Aká  je zima,  keď je mi ešte teplo 8-)?  Určite ste to zažili na vlastnej koži, keď  vonku za oknom je "letové počasie" a a realita je iná. Ja som to zažil tento týždeň...z môjho "solária" to bola tutovka na lietanie: Slniečko, prijateľne teplo a realita bola iná.  Na svahu: Severák/ 4 m/s a teplota pod nulou ma vrátil do reality,  do závetria  na južnej strane domu...Môj predpovedač počasia má aj pocitovú teplotu, ktorú  často prehliadam. Tá pocitová je pre naše RC lietanie veľmi dôležitá, býva aj o 100 % nižšia ako reálna. 

 S čím treba počítať v zimnom lietaní:

  • Zima na  prstoch vysielača... občas používam tenké bavlnené, videl som aj  RC rukávnik, určite pomôže.
  •  Ochrana tváre... používam okuliare/slnečné. Videl som aj lyžiarske a kuklu, no neviem, ku komfortu neprispievajú...až taký absťák po lietaní som nezažil. 
  • Vhodné oblečenie...ne prefukované. Lietam vždy viac ako 1/2 hodinu a stáť na vetre s minimálnym pohybom je pre mňa nepohodlné.
P.S. Lietanie v zime na snehu je paráda...vždy poteší. ALE, nie nasilu. To naše modelárstvo máme ako hobby pre radosť a potešenie.


Žiadne komentáre: