sobota 22. apríla 2023

Jarná Nitra 2023...

 ...súťaž historických modelov 1.súťaž sezóny.

Preložená súťaž z konca marca: Lepšie, ako výborné riešenie!

 Naše modelárske súťaže  historických leteckých modelov,sú takým hľadaním strateného času...Ako som videl a počul, všetci čo sme túto jar v Nitre boli sme si to užívali. Počasie, organizácia preteku tomu dodali tú fantastickú atmosféru.

Perfektná organizácia, nádherné počasie...

 FOTO ALBUM  od Fera.
Môj FOTO ALBUM na Fotkách Google 

 FOTOALBUM SAM119/Ali Rábeková 

 NOVÉ  Modelárstvo a lietanie u nás v Martine

 Výsledky súťaže.

 

  • Už dlhší čas som mal nachystanú ČB fotografiu z roku 1977, ktorá by  mohla byť tým tunelom do "strateného času" Ako mládenci, sme v Janíkovciach zažili prvé "ozajstné súťaže", už cestou som mal vymyslené, takú na rovnakom mieste/podobnú zopakujem/o 46 rokov. Stalo sa výsledok prikladám.

Lacova podoba sa zmenila, ALE entuziazmus pre letecké modely mu zostal, bohužiaľ chybička sa vlúdila/model havaroval, fotografia modelu je posledná....

  • Historické  Nitričky sú familiárne. Organizujú a lietajú celé rodiny


Dedo Milan, syn pomocník, vnuk pilot

Vnuci, ...vydržia modelárčiť?  Alex/starší lieta úspešne. 
  •  Doprovod modelárov/modelárske rodiny.

 Paľo z Močenku je pravidelným návštevníkom  historických súťaží, výborný fotograf/manželka  je bonus...

 
Takto  Coxík trucoval

...jedného Coxíka som mal, tiež trucoval:-)

...rodinná  fotografia pod Zoborom do modelárskeho pamätníčka/páči sa
  • Ešte dve historické fotografie pod hradom.
     

Kvapka z roku 1950, Jarka sa opýtam, kedy pod Zobom lietal prvý krát....

  Modelárska Nitra  v roku 2023/model je od hradu 5 km.-)
  • Palec hore organizátorom/ Fero, Milan, Laco
 

 Fero Ďakujeme...za organizáciu, aj preloženie súťaže, za mňa, bola to najlepšia historická Nitra. Do detailov pripravené, počasie ideálne /teplota 23 C, vietor 1-2 m/s, nosilo tak akurát!

 Jarko z Martina, najstarší účastník súťaže.

...taký model mal postavený pred -70 rokmi, prvý  Sokol uletel, aj tento   lieta parádne!

Jaro,  tiež Martinčan, lietal výborne...poháre víťazov si zaslúžili!

Pôvodný termín bol 25. marec 2023: Predpoveď  počasia sa menila z hodiny na hodinu ,  všetko vyzeralo, že to bude letové, tak na doraz. ALE stalo sa: Preložené na 22 apríla 2023.... z dôvodom nepriaznivého počasia.  Bolo by to trápenie vo vetre a pocitovej zime!


Pôvodný príspevok z konca marca 2023:
  • "Veď sa dalo". Pochybovačom zmením uhol pohľadu .Dva dni pred súťažou som strávil na  letisku, chystal  sa: Ladil  som model na kameru on board, lietal vo vetre na nové/silné baterky... večer zmeral/nabil baterky na nesúťažnú Cometu
  • Dokonca  piatok/pred súťažou, cez obed bolo 19 C/oblačno. RESkár Paľo zorganizoval prvý tréning v sezóne,   ALE poobede končíme na  pocitovú zimu/ja v zimnej vetrovke, Paľo na ľahko...večer sa výrazne ochladilo.
  • V deň súťaže u nás celý deň mrholilo, fúkal nárazový,  studený východný vietor, osobne by som ani necestoval a určte nelietal !
  • Dopisujem  príspevok v pondelok, nasunula sa studená fronta, dokonca nočné teploty klesajú  v mojich končinách pod nulu...poprchá/sneží, fúka nepríjemný severák, ani psa by som nevyhnal na letisko.-)

Bolo to správne rozhodnutie. Už som písal do mejlu organizátorom: Modelárstvo máme ako hobby, ktoré nám má robiť radosť, aj keď súťažíme, nemá to byť trápenie za každú cenu ! 

Pôvodný  príspevok zo začiatku mesiaca, ako som sa tešil.

Rovnaké pocity  z očakávania prvej súťaže historikov, ako autor príspevku na stránke SAM 119 ,som zažíval aj ja. Prežívam pocit radosti, že sa konečne, po polroku, môžeme stretnúť, polietať, porozprávať o svojich modeloch... Pre mňa  má Nitra "genius loci". Pod hradom som študoval, získal doživotných kamarátov a zažil prvé ozajstné súťaže. Vždy sa sem rád vraciam, na súťaž sa teším.

Žiadne komentáre: