utorok 11. júla 2023

F5L Očová 2023

Reportáž priameho účastníka... 

 

 Komentovaný fotoalbum zo súťaže.

RES Aktuálne, tu na stránke

 

Prvá elektrická RESka na Slovenska, jedna bola vypísaná, ale neviem či bola/chýba výsledkovka..  Ako je to  v skutočnosti? Koľko je pretekárov, ako sa to v reále lieta, kto to lieta a prečo? Ako vidím mnoho  návštevníkov stránky/"klikačov" je zvedavých, bol som aj ja ...tak som sa išiel  pozrieť 😎/aj v mojom  modelárskom klobúku. Priebeh som čiastočne zdokumentoval  a okomentoval TU

Moja modelárska zvedavosť je ešte "newebovská", chodím na živo...tento rok som vycestoval viackrát/8x, stretol som niekoľko sto modelárov, hovoril s mnohými/ vždy  som sa predstavil a spýtal na súhlas s fotografovaním. Takže, to čo píšem je on line...počuté, videné

  • F5L/RES/po prvej súťaži:  Jednu vec viem určite. RESká budú existovať ešte dlho! Trénerov/minulých, budúcich prosím aby ich nechali svojmu "životu". Nesnažme  sa ich meniť na svoj/slovenský obraz...prinajlepšom to zapadne do zabudnutia. Je to dobre navrhnut, Nemci RESká vymysleli pre svojich študentov/ a my dedci  sme si ich osvojili. Už som písal: 

    • Štátnom podporovaný nemecký polytechnický, modelársky   program je rozsiahly/ je pre niekoľko tisíc študentov/p. Haisbook  o tom vie svoje...a  FAI kategória je  vraj preto, aby bola pre všetkých nemecky hovoriacich modelárov. 

      • Napíšem ešte raz...RESká  boli vymyslené  a sú pre mládež a my dospelí sme si ich vyšľachtili na svoje špičkové športové stroje/škoda...a 5-6 žiakov, študentov zo Slovenska, súťažiaci RES , ich majú postavené, kúpené rodičmi, dedkami:-( /viem počul som...česť výnimkám. 

        Pokrok nezastavíš...aj keď "gumové"  F3L/RESká  momentálne  prevládajú...elektrifikované RES/F5L sú jednoduchšie na organizáciu, menej náročné na priestor , je  len otázkou času,  že F3L F5L


Žiadne komentáre: