streda 21. júna 2023

Majstrovstvá Európy historických RC modelov

Vážení priatelia historických modelov!

 Majstrovstvá Európy historických RC modelov, sa uskutočnili tohto roku na Slovensku, v Nitre, v dňoch 25.VI. -30. VI. 2023. Na Medzinárodnom letisku Nitra - Janíkovce 

Letu zdar a modelárom zvlášť 

SAM119/ FB

 

 


Svoj modelársky klobúk som sňal pre týmto týmom šikovných ľudí. Pripravili pre stovku modelárov  z celej Európy nádherný modelársky zážitok.
Majstrovstvá sú minulosťou...v čase keď dopisujem príspevok tak "banketujú, určite si pre rozprávajú svoje zážitky aj v "babilone" jazykov/vlajky na bilborde. Čeština bude frekventovaná, chlapci excelovali,  spoločne sme v prežili nádherné "modelárstvo", máme sa k čomu vracať. Česko-Slovenské modelárstvo bolo jedinečné, na súťaži  lietalo niekoľko desiatok historických  z tohoto obdobia. Modelári z Česka  to dokázali využiť, boli najúspešnejší.
 

 


 Talian Luigi Binelli sa v deň konania fotografie dožíval 95 rokov. Blahoželáme!

A ešte PEL MEL, z môjho pohľadu/priateľa modelárov.


  • Už som písal, ku letisku v Janíkovciach mám veľmi blízko. Tu som absolvoval prvé modelárske preteky, nadviazal  celoživotné  modelárske priateľstvá...Milan, Laco, Fero boli moji súperi vo Vé jednotkách,  dvojkách/teraz historikov. Dodnes sú zomknutá modelárska partia.  Rád sa sem vraciam. 

    • Vôbec sa nečudujem že spomínaní kamaráti pripravili ME HM. Nepoznám zanietenejších modelárov na Slovensku s letiskom, ako pri Nitre, kde by to dali...a videl čítal som , že to  bola tortúra.

  • Bolo v ére ČeskoSlovenska/ťažko sa mi to správne píše. Všetky/skoro naše modely boli Českého pôvodu...čínske sme nepoznali.-). Všetky lietali výborne, veď aj almanach modelov nám zostal český. Aj teraz na ME HM to zúročili priatelia z Česka: Získali štyri  tituly majstrov Európy, dve strieborné a jednu bronzovú  medailu/odkaz na zdroj.
  • ME neboli len o ľudoch, lietali pre mňa "neokukané" modely, väčšinu som poznal. Nádherne a dobre lietal  taliansky model IL DUCA/autenticky-historicky... pomaly a vysoko
  •  Počuli ste "Tarokujúci motor" ?, nádherný zvuk. Na prvé počutie má motor každú chvíľu  zhasnúť, ALE model stúpa!
  • A tá vôňa paliva do detonačných motorov! (Éter/petrolej/ricínový olej) My čo sme na detoňákoch vyrastali si  pamätáme/asociácie ako hrom!...normálne som si bol ňuchnúť/Paráda.
  • Konštrukcia modelov. Všetky ako viem boli amatérske/vlastnej  konštrukcie stavby. Je pravda že sa objavujú výrezy/rebrá, prepážky strojovej výroby ALE podstata zostane rovnaká: vnikajú amatérsky v modelárskych dielňach.
  • Budúcnosť historických modelov...VŽDY  to bude o atmosfére  "ako to bolo vtedy,  také hľadanie strateného času, ktorý sme prežili na vlastné modely.
    • Nebojím sa že historické modely zaniknú...možno za pár desiatok rokov kompozitové/laminátové  modely sa stanú históriou a budú mať/opäť, svoje majstrovstvá.
26.6. Pondelok/ 1 deň

2 komentáre:

Fáfa povedal(a)...

Ahoj Vojto,
bravo, krásné fotky a vtipný komentář. Jen mi nesedí počty v prvních místech české výpravy.
Máme celkem 35 bodů. 1. místo 3, druhé 2 a třetí 1 bod. Podle Tebe jich nemáme ani 20 celkem.
Díky za všechny, kterým jsi fotkami a videem udělal radost.
Sláva Štorek

Vojto Stupák povedal(a)...

...dakujem, rád opravím, pridávam citát, ktorý som použil do blogu:
"Pokud mám hodnotit úspěšnost elektrokategorií a větroňů na letošním ME, tak si dovoluji označit výsledky jako vynikající. Čtyři tituly mistra Evropy, dvě stříbrné a jedna bronzová medaile. Doufejme, že stejně úspěšní budeme i na dalších mezinárodních soutežích".

Odkaz v blogu som doplnil do textu,
https://www.sam95.eu/osobni-ohlednuti-za-kategoriemi-vetronu-a-modelu-pohanenych-elektromototy-na-me-v-nitre/

Vojto