sobota 10. júna 2023

Súťaž lodných modelárov Bojnice 2023 a RC modely v Bieliciach

 ...nezmokol som, hoci po celom Slovensku mrholilo, pršalo.

Náhľad do fotoalbumov.

 Na Hornej Nitre...chlapci plavili plachetnice/Bojnice, púšťali tryskáče/Malé Bielice, plávam/v Bojniciach

 


Klíďo, píďo/ od bójky ku bójke sa presúvali  modely po hladine

  Súťaž lodných modelárov v Bojniciach.

  • Plážové kúpalisko si pamätám zo študentských čias, ako živé.-(, s množstvom mladých  ľudí/teraz seniorov, čistou vodou, bufetmi, športom a zábavami...žilo celé leto. Teraz je zatvorené...ožilo lodnými modelármi, nádhernou retro atmosférou. 
  • Všetko to má na svedomí Štefan, miestny modelársky aktivista/ v podvečer nádherne "zaplával" so svojou loďou. Vždy sa teším na stretnutie pre mňa  vo vzácnom prostredí,  s príjemnými ľudmi.

 


  • Asi vieme všetci, že Malé Bielice/letisko Partizánske je jedno z najznámejších na Slovensku. Históriu nepoznám, ale vždy patrilo aj Modelárom. Kamarát Jarko ho spomína s Československým majstrovstiev voľných modelov  a Jaro súčasný modelár z Martina  ho spomína z A2jek/komentár ku albumu.  Ja si spomínam  aj na  miestneho Ferka Rada. Lietal špičkovo Wakefielfy/voľné gumáky. Tu sa lietali aj pionierske slovenské modelárske preteky, bol som viac krát/ a brodil potok za letiskom:-). 
  • Novšieho obdobia/80-te roky - lietali sa v Partizánskom RC modely/V1 a V2. Výhodou bola aj železničná stanica  pri letisku. Vlakom sme  cestovali pravidelne na súťaže a  v Partizánskom  som stretol aj Stana z Kostolian. Mal vtedy nádherný model Jaguár 69, ktorý dobre lietal a všetci sme mu ho závideli. Stana som stretol/už niekoľkokrát, teraz po 40 rokoch, na "mieste činu" kde sme spolu súťažili. Prehodili zopár spomienok...ale búrka nás rozohnala.


Žiadne komentáre: