streda 26. júna 2013

Futaba t14sg unboxing.


Futaba SG 14...prikladám niekoľko fotografií z "prvého kontaktu".
A prvý dojem? Vedel som čo chcem a "štrnástka" to má!


  •  Tie baterky nie sú omyl: Nechcel som LiPolky, ale NiMHáčka...dodatočne vysvetlím.
  •  Príjemný pocit na  prvý "podrž" , sadla  mi do ruky , súprava je na remeni vyvážená.
  • V programe som prvú hodinu "blúdil", český manuál píše len základy,  ale mám stiahnutý originál...tak som už vkročil hlbšie do tajov programu. Na moje  terajšie aj budúce modely úplne stačí...
  • Mám  nainštalovaný aj telemetrický senzor výšky a varia. Pripojenie bez problémov!  Telemetria vo vetroni robí čo má ! PARÁDA.
  

3 komentáre:

milan povedal(a)...

Posílám pozdravy z Čech a prosbu.Jsem čerstvým majitelem Futaby T14SG, dosud 6EX. Přestože mám anglický a dva české manuály, je mi dost věcí nejasných. Mohl bych se na Vás obrátit s prosbou o radu? Pro začátek to hlavní:
Jak nabíjíte vysílačové baterie? Dle návodu přiložená nabíječka nikdy sama nevypne a doporučené nabíjení 15 hodin mi připadá jako nesmysl, zvláště když se mi zpravidla nehodí létat až do úplného vybití (dřívější nabíjecí konektor z 6EX je jiný - silnější a dle sdělení ASTRA model prý nelze baterii ve vysílači nabíjet žádnou standardní nabíječkou a řízeným nabíjením, prý je tam nějaká elektronika??).
Druhý dotaz se týká zapojení přijímače - létám výhradně elektrolety Mod 1. V popisu je připojení kanál 3 - plyn ale napájení přes kanál 7. U přijímače 617 jsem vždy připojoval regulátor, tady plyn a zároveň napájení na kanál 3. Nyní jsem zmaten a bojím se, abych nový přijímač nezničil.
Jinak stále čekám na dodávku telemetrických čidel (pro začátek externí napětí - pohonná baterie a výška/vario). Pokud byste byl ochoten se podělit o zkušenosti napište prosím na můj email abychom neplnili zbytečně Vaše stránky. Předem moc děkuji za radu, s pozdravem
Milan Koráb
milan.korab@gmail.com

Vojto Stupák povedal(a)...

Jak nabíjíte vysílačové baterie?
...naozaj manuál píše 15 hodín, ale je to písané pre „amíkov“ tak že je to prehnané! Stačí 12 hodín na úplné nabitie od momentu vybitia vysielača, čo signalizuje alarm. Pri bežnom lietaní po 2 hodinách lietania nabíjam asi 4 hodiny, často dávam len dva lety za barákom, nabíjanie neriešim, nabíjam až na alarm.
POZOR ja mám zdroje NIMH, tie nemajú žiadnu elektroniku, nabíjač je bežný jednosmerný zdroj napätia, to čo ide do zdrojov naviac, baterky „vykúria“. Menej nevadí...
U přijímače 617 jsem vždy připojoval regulátor, tady plyn a zároveň napájení na kanál 3.
...áno je to správne. Kanál 7/8 sa používa LEN na napájanie prijímača a serv , ak sú zapojené servá (bez regulátora).
Jinak stále čekám na dodávku telemetrických čidel.
Pripojenie čidiel FUTABA je bez problémov podľa manuálu. Vo vetroni je telemetria výborná vec, mám vario a výšku. Začal som lietať “vlnu“ tam mám na výške aj hlasový výstup, všetko sa dá vypínať/prepínať. Logger je výborná vec, ale zatiaľ je výstup len na Excel, čakám na rozumný grafický výstup, zaujíma ma len priebeh výšky počas letu.
Vojto.

milan povedal(a)...

Děkuji moc za rady a informace (dnes mi konečně přišel kablík na měření napětí a čidlo výšky/vario), pokud budete na Vašich stránkách někdy psát o Vašich zkušenostech, rád si něco přečtu.
Zdravm Milan