nedeľa 4. júna 2023

FOXovanie 2023, pohoda klídek...

 ...pohladenie na modelárskej duši.

V synchronizovanej akrobacii sa mi páčila táto skupinka/aj vyhrali: Jaro, Matej a Andrej
  


 Po 6 hodinách za volantom auta, som sa niekoľko krát pristihol s úsmevom na tvári/aj v kolónach pod Kremnicou... Letisko v Abraháme je jedinečné/písal som už v minulých príspevkoch. Teraz pridám ďalší kompliment, byť tam, lietať, spoznávať zanietených modelárov je  ...pohladenie na modelárskej duši

Fotoalbum z akcie. 

FOTOALBUM/rcportal

#P.S. 1. Neobvykle na začiatku. V titulke príspevku a foto galérii je všetko/skoro všetko.  

Bol som, videl som, lietal som 😎. 

 

Pridám PEL MEL, teraz také obrázkové, veľmi opatrne s prihliadnutím na ochranu osobných údajov. Verím, že komentované fotografie nám padnú dobre, takže sledujte ďalej.../pribudnú fotografie.

  • Letisko, prevádzkový poriadok, parkovanie...
    Abrahám s FOXami

    • Už na 1 pohľad je jasné, že letisko je pár excellence, trávička,  ochranná sieť, zázemie, všetko paráda.
    • Každému je jasné, že bez zanietenej skupiny ľudí to nepôjde.
    • Ako som to pozoroval, všetko to nenápadne riadil  z úzadia "náčelník" klubu Edo. Je tam aj na fotografii, v strede,  pre istotu  to zväčším.
    • Bez financií to nejde. Kosenie polievanie, údržba areálu, zabezpečenie  parkovania prístupovej cesty. Všetko to niečo stojí...pred vedením klubu snímam svoj modelársky klobúk/Len pre ilustráciu: 1. Deň súťaže u nás na letisku v Tomčanoch stojí € 600/šesť sto.-(
    • Manuál používania letiska je hneď pri vstupe. Dá sa čítať po zväčšení, sú tam aj užitočné telefónne čísla/2 som si uložil.
    • Všimnite si parkovanie pod topoľmi. Každý si nájde svoje miesto/bonusom je parkovanie v tieni.
       
  • Bezpečnosť a modelárstvo
    Sympaťák Czaba  sa hlási k  Zámčanom, lietal parádne.

    • Nešťastná bezpečnosť, už mi hovorili,... aby som to tak dramaticky neprežíval. Bohužiaľ 2 posledné skúsenosti ma udržujú v strehu.
      • Pristátie neovládateľného  RC modelu neďaleko auta v Nitre/nie môjho... a lietanie dronu vo výške oči.
    • Ochranná modelárska sieť pre divákmi a súťažiacimi sa už vo vyspelom modelárskom svete stáva súčasťou normálnych modelárskych letísk. 
    • Bezpečná vzdialenosť parkujúc ich áut od lietajúcich modelov, je dôležitým faktorom bezpečnosti, autá priamo na letovej ploche...vždy mám problém, kam stým, dolu vetrom, proti vetru/ešte mi to tam nepadlo/nepristalo:-)
  • Súťaž FOXovanie
    FOX tu, FOX tam.
    • Samotná súťaž má výborný koncept. "Nenáročné poletovanie" s komerčnými RC modelmi. To nenáročné sa stáva adrenalínovým hneď po vzlete modelu. Len také spoločné lietanie s rovnakými modelmi sa stáva zážitkom...riadili ste už cudzí model? Ja niekoľkokrát.-(...A tie FOXy sú  všetky/skoro rovnaké.
    • Kategórie : Začína sa skupinovým letom/demonštrácia letu modelu a potom na krásu, rýchlosť, trpezlivosť.
    • Model FOX
      FOX z 3D tlače a jeho autor.
    • ...a tento bol akýsi iný: FOX z 3D tlačiarne...lietal/parádne, ako bublinkový.
      • z 3D tlače som ešte dobre lietať RC model nevidel ALE tento lieta oko nič/výborne!
      • Fígel je asi v poťahu z nažehľovacej fólie na povrchu...
      • Modely z tlačiarne, čo som videl vôbec nelietali, boli ťažké a pri pristávaní sa rozpadli.
    • Predvádzali ho Zámčania/ z N.Z.
    • Zistím viac a určite dám príspevok
  • Atmosféra Abrahámu...
    Jaro so Stanom tvorili tiež skupinku/na 2. mieste

    • Atmosféra súťaže: FOX tam, FOX tu, šak ma zavolajú...pohoda klídek,
      • Práve preto som do Abrahámu cestoval, vedel som čo ma čaká, príjemná atmosféra a nové modelárske kamarátstva, nové podnety: Všetko sa mi splnilo! 
      • Viac som kukal/fotil, lietal/dal som 6 bateriek a  počúval ako rozprával...
      • Už som písal Organizátorom: Ďakujem za zúčasť a príde zas!

  • Voľné lietanie...aké voľné lietanie, veď sa súťažilo. Omyl, všetko sa dá stihnúť ak sa chce.
    Voľné lietanie...

    • Čmeláka a Pajpra som videl lietať...
  •  Z 37, nízky prelet...absolútna realita

  •  Od štartu...

  •  Po pristátie.

  •  A fotografia do nášho modelárskeho pamätníčka
    Pilot Jirko, manželka/budú fotografie a syn súťažil.

Moje/Porovnanie lietania na rovine a na hornatých letiskách/termika, horizont, smer lietania... Pôvodný zámer bol: Porovnať lietanie v Abraháme s  lietaním letisku v hornatom prostredí, na lúkach  a svahoch v horskom prostredí.Vyzerá to tak, že bude samostatný príspevok. Zdá sa rozsiahlejšia, ako som zamýšľal
  • Túto časť príspevku som si nechal na konci je to dosť problematická čas,ť ale stojí za pripomenutie.
  • Možno neviete, ale existuje databáza známych a používaných modelárskych letísk vo svete. 
  • V nemecky hovoriacich krajinách je to niekoľko stoviek schválených modelárskych letísk
    • Databáze sú vyznačené aj horské letiska, v ktorých platia úplne iné predpisy ako na bežnom modelárskom letisku/ochrana prírody, pohyb človeka a motoristov. Mojim obľúbeným je Tannen-Alm/pre Slovákov neprístupné. Žiadna diskriminácia, musí byť národný  RC pilotný preukaz!
  • Prosím pozor, sú to všetko neverejné letiská, kde platia prísne regulácie lietania a tomu  sa treba aj prispôsobiť.
  • Po vyfiltrovaní Slovenska sú tam aj naše letiska aj moje aj v Abraháme....pripomínam, nie sú to verejné letiská a na oboch treba súhlas prevádzkovateľa k lietaniu.
  • Pamätám si, že aj mi  sme plánovali svoje dovolenky spojené s  modelárskym lietaním/v súčasnosti v prísnej regulácii lietania radšej NIE!

 


#P.S. 2. Neobvykle dlhý príspevok má na svedomí  priaznivé počasie. Pomáham si diktovaní poznámok do textu, napodiv to funguje ...

#P.S. 3. FOXovanie, už ako moje tretie, dostalo štítok/klik a sú tam všetky

Žiadne komentáre: