piatok 17. novembra 2023

Pre pamätníkov...

 ...napísané 17. novembra 2023. Fotoalbum som doplnil o tri  aktuálne fotografie z dielne.

 Pre pamätníkov som písal už v roku 2019, ako vidím teraz v novembri je čítaný zas,-)

 

Do fotoalbumu pridávam moje vzácnosti z histórie môjho modelárstva .  Pamätník/letový denník a modelársky almanach / ročníky  časopisov MO 1968-1976.
Dnes som si nalistoval , ako som modelárčil vo veku 34 rokov pred 34 rokmi.-)/v roku 1989.  Denník som si písal na papieri 14 rokov, potom už "LEN" denník digitálny a aj fotoalbum/odkazy v komentoch ku foto.
 https://members.marticonet.sk/vstupak/index_old.html /písaný "neviditeľným" písmom,chybička sa vlúdila.-)/ pomôže  myš
http://vojtostupak.blogspot.com/2008 / a to už asi poznáte
 Každá modelárska doba má svoje čaro, pre mňa aj súčasnosť  je  jedinečná ...ale rád si zaspomínam na toto RETRO obdobie. 

NOVÉ:  Po niekoľkých dažďových dňoch, od manuálneho modelárstva/MM sa vraciam ku virtuálnemu/VM 

 A napíšem na začiatok PEL MEL/ to čo som už písal:

Žijeme v modelárskom/ľudskom blahobyte, všetko  na čo si spomenieme ku nášmu koníčku si môže kúpiť, vieme zohnať.

 Vážme si dobu ktorú prežívame
 
 Ten môj ušmudlaný modelársky denník mi stále leží na pracovnom stole, mám otvorené strany  z roku 1989...to, čo v denníku nieje, je medzi riadkami/ alebo v poznámkach a v náznakoch.  Náš nemodelársky život bol skromný, mali sme rodiny s malými deťmi o ktoré sme sa starali podľa našich najlepších schopností...často za obrovských životných kompromisov /ale to už sem nepatrí.
  •  ROK 1989...ako lúštim vyblednuté písmo: Je tam 19. záznamov /letových dní s dvoma modelmi, jedným vetroňom/RCV2 a jedným motorákom/QB. 
  • Mal som jedno RC vybavenie Modela 6AM, ktoré som prekladal z jedného do druhého modelu, potom nasledovalo niekoľko letoch dní s vybaveným modelom:-)...
  • Vetroň/rozpätie asi 2,5m, laminátový trup/ešte mi jeden zostal,pozostalosť z kontajnera, bude RETRO, poťah s nonofilom/silonová látka, potom z ružovou nažehľovačkou. Dokonca lietal s pylónom so spaľovacím motorom/ OS 1,6 ccm?.. 
  • Motorák QB.  Lietal viac rokov,  hornoplošník  so žhavíkom OS Max/3,2 ccm?, premastený olejom, krídlo pripevnené gumou...niekoľkokrát havaroval, krídla boli použité v dobre lietajúcom dolnoplošníku.
    • Dokonca som s ním natočil moje prvé video/VHS...
  •  S vetroňom som nalietal za rok 140 min./10 lietaní . s motorákom asi 40 min./9 lietaní. Je to úsmevne málo..v tom čase to bolo v "norme" veľa som neopravoval...
    • V súčasnosti bez problémov dám za jedno lietanie aj 3 letové hodiny s vetroňom, a s "motorákom" tých 15-20 štartov zvládnem  za 1,5 hodiny lietania
  • Modelárska súčasnosť je jedinečná, užívajme si to. 
  •  A odkazy pridávam...

...a nevľúdne počasie dáva príležitosť na spomienky,  a ak máte svoje, pripíšte do komentárov.


Žiadne komentáre: