nedeľa 31. decembra 2023

Vianočné lietanie v Tomčanoch, v Žiline, Močenku a Nitre 2023

 ...bolo  modelárske lietanie /v utorok 26. decembra 2023 v Martine.

...počasie znesiteľné, traja si aj zalietali.

Začali sme  o 10 hod. na letisku v Tomčanoch. Mali  sme  prístup do  malej klubovne
Bolo  všetkého dosť, káva, čaj, nealko/alko, chrumky , chipsy, oriešky, klobásky a pečivo

Zorganizovali  Ľuboš a Jozef

P.F. 2024: Do nadchádzajúce roka nám prajem to obvyklé a 

 predovšetkým zdravie, mier , dobro a pokoj v duši 

 

  1.  Vianočné lietanie v  MK ŽILINA
  2. Lietalo sa v hale v Močenku /veľa nechýbalo a som tam...
  3. Silvestrovské  RC lietanie v Nitre/Janíkovciach/  výborná fotogaléria od Fera.
  4. Lietalo sa aj v Lučenci

P.S.3 po skončení lietania. PEL MEL/ na čítanie nenáročné...

Cestou z letiska/pešo,  si premietam, aké to  tohtoročné bolo... také súčasné/pokrok nezastavíme:-( Žijeme zvláštnu dobu. Časť života sa deje virtuálne diditálne, to reálne sme prežili včera v Tomčanoch. Tie štyri hodiny sú vo fotoalbume a pár postrehov z troj hodinového rozprávaní tu v PEL MEL.

  • Počasie. Bolo najteplejšie čo si spomínam, snehu cez Vianoce už nieje celu dekádu/desaťročie.
    • Lietali sme aj na lyžiach/ešte nedávno...
    •  Aj do práce som chodil na bežkách.-)
    • Cestovali sme často pešo/s Igorom nám to zostalo. Pribudli nám v zime aj bicykle/Maťo prišiel aj tento rok tak
      • Nalievali sme si aj do kalíška...aj tento rok bolo, ale hanbil som sa.-(
    •  ALE :Slniečko už neklesá, pocitová teplota  v závetrí môjho solária je už na kávu  mimo dielne, dokonca láka aj na "plaváreň" a do prírody😎/bol som...
  • Ľudia/modelári a priatelia klubu: Bolo nás vždy viac ako teraz...zdá sa, že stále prevažujú stavači/modelov. Bohužial život nezastavíme je nás  stále viac seniorov, potešujúce stále aktívny stavači, lietači...kupovači modelov/pretekári majú smolu, taký konkurenčný/model už doma nepostavia a tri litre bubákov každému doma  len tak/manželky nedajú:-(
  • Modely. Je potešujúce, stále nás to klasické modelárstvo baví.
    • Jaro prepadol historikom/modelom do roku 1951. 
    • Igor a ja si staviame svoje retrá/modely čo sme prežili
    • Jarko má balzu/ ešte zo Zväzarmu,   stavia primerane svojmu veku/> 80 a potrebám...modely má vraj na tri životy.
    • Ivo  už má dve eRESká...teší sa na pretekanie, kompozity už vraj len dolietava
    • Jakub s Jozefom už majú RESká na sezónu F3L nachystané
  • O čom sme hovorili...o modelárstva ani moc nie:-(, hektická doba a udalosti života nás akosi poznamenali.
  • Členská schôdza bude 13. januára 2024 v "klubovni" u Jozefa

P.S. 4... a niekde  na opačnej strane Zemegule  tisícka modelárov sleduje ako si tu v Európe lietame na Vianoce/hlava mi to nebere čo ten internet dokáže::-)... aj v Singapúre

 

 




 Od roku 1981 som bol na každom Lietaní na Štefana

Po lietaní/s kalíškom v ruke na Štefana roku 1981
  • Takto sme začínali na Štefana...rok 1981? (vedel Igor:-)
    Zľava, už nemodelárčia: Peter/Duco, Jozef/Orech, Olik/Oľo (môj švagor)...a moju ruskú baranicu už zožrali mole:-) 
  • Dvom/z č.b. som dal vedieť...prišiel Jozef s vnukom.

P.S./1 Pridal som odkaz...ako sme začínali v v RCM Martin. 

  • S úsmevom som album preklikal,/mnohí z nás sa tam nájdu...
  • Mali sme šťastie, že medzi modelármi sú aj fotografisti, mnoho papierových fotiek/aj nepublikovaných mám v krabici/od topánok, a veľa som z nich  sám vyvolal/v práci som mal fotokomoru:-)
  • Niektoré foto sú staré aj -45 rokov, mnoho modelárov z fotografií už nežije... 
    • ... a sme tam s našimi/už dospelými deťmi, ktoré sa nášmu modelárstvu už len usmievajú/majú iné starosti.
       
  • Už som písal: Rád spomínam na to obdobie, žili sme nádhernú modelársku dobu. v modelárskom svete sa diali ohromné veci, vznikali ikonické modely, ktoré stoja za pripomeniete na súčasných zážitkoch/v retro modeloch

Pozvánku dopĺňam...vyzerá znesiteľné počasie, prídu aj cezpoľní z Mikuláša a Ružomberka..

P.S.2 Do hľadal som posledných 10 publikovaných Štefanských lietaní...to prvé na webe je ešte na mojej starej stránke


Trochu som váhal, či to PF/2007 sem pridať...bohužiaľ  život nezastavíme, už niektorí na letisko  tento rok  už prísť nestihli.

Žiadne komentáre: