nedeľa 12. júna 2016

RC model ČEJKA...


...lieta už skoro týždeň. Zalietavanie sa nekonalo, lieta bez trimovania.  Model má úžasné letové vlastnosti,  ktoré súčasné polystyrénové  modely nemôžu dosiahnuť! Priložené krátke video  je natočené kamerou SONY Glass:-)




PEL MEL o vzniku, úpravách a letových vlastnostiach modelu:
NOVÉ: ...s Igorom sme absolvovali príjemné večerné lietanie.
  • Originál modelu vznikol v roku 1964, dielni pána Špuláka,  v roku  1967 s ním zvíťazil na majstrovstvách republiky v kategórii RC vetroňov, model lietal úspešne aj na svahu.
  •  Pôvodný model  mal vzpätie krídel do W, moja úprava - jednoduché V, overená staviteľmi replík, na letových vlastnostiach nič nezmenila.
  • Výrezy profilov a  bočnice dodáva VEKA model, vo výbornej kvalite (Peter ďakujem:-)
  • Stavba modelu:
    • Začal som vo februári, pravidelne každý deň ako relax pro práci, cez víkendy som nemodelárčil...venoval som sa prírode, rodine a športu.
    •  Dodatočne som spočítal, že stavba trvala po úplné dokončenie + -80 hodín, Tak že, model je nepredajný! 
    • Povrchová úprava a ukončovacie práce vydali na 1/4 času, nič som nezanedbal, výsledok je podľa odborníkov dobrý (Laco ďakujem :-)
    • Všetko som sa snažil zdokumentovať vo foto galérii na Picase, prípadné dotazy píšte pod fotografie, dostávam info.
  • Letové vlastnosti:
    • Už na začiatku som napísal, čo som od modelu očakával sa splnilo! Model lieta výborne.
    • Model sa nedá pretiahnuť natiahnuť, poslušne klesá a  "poskakuje" v kruhoch
    • Okamžite reaguje na kormidlá, jednoduché V vôbec nevadí.
    • Dá sa spomaliť na príjemnú rýchlosť, pristátia chytám do ruky (bude video)
    • Pôvodne "záložný model"   je teraz pripravený na relaxačné polietanie, ako hlavný model .
    • Svojimi príjemnými  letovými vlastnosťami model presvedčil, mám ho pripravený  v garáži na každodenné lietanie, bude prepravovaný  na pľac mojim obľúbeným bicyklom.... (bude odkaz)
    • Elektrifikovanie, vysvetlím v samostatnom príspevku.

sledujte ďalej





Žiadne komentáre: