štvrtok 14. júna 2018

Gôtovany...

ROK 2010                                                                               ROK 2018












Dve rozdielne fotografie, dve rozdielne obdobia nášho Slovenského modelárstva.
Predovšetkým  výrazná zmena k lepšiemu v bezpečnosti divákov a modelárov.
V roku 2010 symbolická ohrada z igelitu  a tento rok perfektné a funkčné dvojité siete!


Veľa nechýbalo a album  z tohoto roku z Gôtovian by nevznikol...rozhodnutie - na poslednú chvíľu, na cestu na Liptov ovplyvnilo počasie. Ráno bola predpoveď neistá, trochu polojasno a potom búrky. Zdalo sa, že búrky vydržia do pozdného popoludnia, ale realita bola iná, mračiť sa začalo okolo obeda a po jednej popoludní už poprchalo. Padlo rýchle rozhodnutie, ide sa domov do Martina! Už na ceste domov ma stihla v Ružomberku prietrž mračien ...návaly vody z neba som rozdýchal pauzou na parkovisku a doma ma čakalo slnečné počasie a moje obľúbené kúpalisko, kde som dal pár bazénov na spríjemnenie soboty.
A ciel mojej cesty?  Stretnutie s priateľmi a chcel som vyskúšať môj nový Lumix v s aktualizovaným firmware: nové automatické kontinuálne  viacbodové ostrenie. FUNGUJE rovnako, ako  na niekoľko násobne drahších fotoaparátoch.

  •  Liptov má smolu na počasie. Posledné roky výrazného otepľovania spojené s Liptovskou priehradou sú zdrojom  pravidelných intenzívnych búrok, v čase konania akcie. To  sa pravdepodobne  prejavuje na  účasti modelárov ale aj divákov...škoda.
  • Na začiatku som spomínal, dvojité  bezpečnostné bariéry nemajú na Slovensku konkurenciu. SUPER! Prvá nižšia pred modelmi, druhá  vyššia pred divákmi verím, že by pomohla zmierniť pád modelu medzi divákov. Prekvapili ma spojené bariéry na konci depa, čím vznikla klietka pre pilotov, čakal som únikový priestor spomedzi bariér...
  • Modely boli väčšinou akukané, mňa zaujal Stearman pt-9. Pravde podobne s nedokončenou povrchovou úpravou ale už s vybaveným kokpitom.
  •  Komentátor Oto. Už pri príchode na plochu som si povedal, že skúsim vytesniť Otove  slová komentátora. Viem z vlastných skúseností, že už raz vyrieknuté slovo (a najmä verejne) sa nedá vrátiť. Bohužiaľ, aj tento rok sa diváci bavili na komentátorových bonmotoch. Dozvedel som že „géčka“ sú v  m/s... ale mýliť sa je ľudské.  Živím sa odborným  „slovom“, v prípade záujmu ochotne vypomôžem ako spolu komentátor.
  •   Akcii v Gôtovanoch v posledných rokoch začínajú konkurovať iné modelárske letiská. Častá a modelárske letisko Abraham , už tento rok počtom modelov  a počasím sa stali lákadlom pre mnoho divákov. 
  •  Z letových ukážok som veľa nevidel, ale mne sa páčil Dušan s presným lietaním. Čakal som  so za ostreným foťákom na konci letu nízky prelet na chrbte...nebolo:-(, tak sme dali foto do modelárskeho pamätníčka:
 
  • Na internete som našiel aj videá z akcie.



Žiadne komentáre: