pondelok 31. decembra 2018

PF 2019 + RCEA akrobacia v telocvični

Pôvodne to malo byť PF- ko do budúceho roka...ale práve som na webe objavil ťažko uveriteľnú správu: #Jano Litva zomrel
Jana si pamätám takto : Večne usmiaty, obklopený kamarátmi...budeš nám chýbať.


  
Tak aspoň Igorovo:  Žime  TU a TERAZ!

PF 2019. Vlani moje PF 2018 bolo obsiahlejšie...
Vo vlaňajšom PF-ku si každý niečo svoje nájde, platí to stále. Bohužiaľ pre nás hobbystov (nepatrím, medzi mládež, reprezentantov ani odborníkov:-(,  členov LERMASu, združovanie  sa stalo bremenom...
Prečo? Nesúťažný modelári, majú zmiešané pocity z Lermasu, napíšem , keď sa objaví oficiálna zápisnica z konferencie...zatiaľ sa  len diskutuje: TU a TU a ďalej-


Takže PF 2019  : Pour felicite , veľa zdravia a šťastia ...to ostatné príde samé.

NOVÉ:Generálny sekretár vysvetľuje konanie Lermasu...nepresvedčil ma.

Nevľúdne počasie  posledných týždňov, aktívnych modelárov vyhnalo do dielní, aj TUtelocviční alebo do  RCprírody:-). Veľa času trávim relaxom, či už pri PC, čítaním ,  športom, fotografovaním alebo lietaním...


RCEA akrobacia v telocvični.


Od reinkarnácie Tritona uplynulo už niekoľko desatok  letových hodín, aby to nebo len také kondičné  poletovanie, našiel som si zmysluplný program na dlhé zimné večery: Akrobatickú zostavu do haly RCAE, platnú na túto halovú sezónu. Modelári v Čechách  publikovali na rcmanii, Nemci zostavu vymysleli a dokonca mali aj prvé majstrovstvo... 
Ako sa takáto zostava lieta  špičkovo som našiel na   YT. Zdá sa ,že  je to ľahké ALE, malá telocvičňa a ťažký model urobia svoje. Takže:
  • Dôležité je vyhýbať sa stenám, spravidla "skáču" do letu hocikedy a z každej strany...Bez smerovky sa  v hale lietať NEDÁ!
  • Nelietať dlhé lety (max 4 min.), po každej krízovke nutné pre dýchanie, pristáť a uvedomiť si chybu...
  • Základ je presné a rovné lietanie...voľné poletovanie je efektné a upevňuje reflexi. 
  •  Nácvik akrobacie je dril. Vytrvalé opakovanie a odstraňovanie chýb je základom pokroku.
  • Moja akrobacia má ďaleko k dokonalosti, chce to ľahší model a pevné ruky na kniploch.
P.S. Dal som nabíjať baterky...vonku prší sneh.

Žiadne komentáre: