nedeľa 11. augusta 2019

Historici v trópoch...

...Majstrovstvá Slovenska SAM  RC modelov.  Názov príspevku sme vymysleli s mojím spolu cestujúcim, Igorom cestou do Martina z Dun. Stredy. Doma nás čakalo príjemných 25 Celziov, pričom sme odchádzali z 36 stupňov:-)

Na začiatok retro foto...ale rok 2019

NOVÉ: pribudol fotoalbum zo súťaže. 
  • Našiel som výsledky súťaže TU .Letmo som prehliadol výsledky, víťazom blahoželám. Martinčanom TU a TU  osobne, ostatným priloženým videom, kde sa určite nájdu.
  • ALE objavil som vo výsledkovej listiny "chybu". Pán Ivan Brezány zo Žiliny má určite najmenej jeden výsledok nesprávny. Mám zdokumentované fotograficky, že pristál s modelom mimo koridor = 0. Je pravdou ze výsledné poradie  by to nezmenilo, ale fakt, že súťaž bola deklarovaná ako majstrovstvo  vo mne vzbudzuje "nepokoj".  Bohužiaľ propozície  tolerujú praktiky podvodníkov, ináč sa táto skutočnosť nazvať nedá!




Keď sa zachraňuje "zakufrovaný" - schovaný model na oblohe:-). Väčšina aktérov (všetci?) na snímku model nevidí, ALE radia! Majiteľ, Milan v strede  sa oddane zúčastňuje, "riadi" bystrozraký Palo vpredu...

Sledujete ďalej bude film, fotokoment .

Moje postrehy zo súťaže.
  • T termíne súťaže sa na Slovensku konali tri verejné akcie. MS SAM , RC Neverice a Lietame pre radosť v Očovej TU a TU. Všetci lietači a "kukači" si našli svoje letisko, akurát v Dun. Strede chýbali Banskobystričania. Určite by zamiešali poradie pretekárov historikoch, na videu som ich objavil v Očovej.
  • Ako mi potvrdili účastníci fotoalbum vystihuje atmosféru pretekov. "Naj urputnejšie boje" som zaregistroval u vetroňov. V tejto kategórii to nejde bez tréningu. Viem že Martinčania:  Jaro a Jarko, majú odlietané stovky hodín v termike. Jaro ado RC-čkar Jarko ako voľnáskar.
  • Akosi mi nesedia "elektrifikované Wekfíldy". Pôvodne to boli  modely poháňané gumovým zväzkom, ktoré si pamätám majestátny motorovým letom. V elektrickej verzii,  metrové modely s  minútou ťahu el. motora mizli vo výške asi 200 m. a podporou termiky sa strácali pohľadu pilota...
  • V kategórii historických modelárov sa objavú často  bývalý profesionálny modelári. Skupine českých modelárov  velil  (doslova:-) pán JETI,  "otec"známych súprav. Perfektý konštruktér modelov a výborný RC pilot.
  • V ére moderných RC súprav a retro modelárstva ma napadajú telemetrické "barličky"- podpora termického lietania variometrom. Mal som pocit, že sem tam sa ozvala pípajúca - vŕzgajúca telemetria vo vysielačoch...ALE verím že som sa mýlil (smutný smajlík)
  • Skoro všetci aktéri pretekov si napriek tropickým teplotám súťaž užívali. Zaznamenal som na videu (radšej neuverejním) konflikt najstaršieho pretekára so "svojim" časomeračom v spore o skutočný výsledok letu. Ale život je už taký, prináša radosti aj strasti...ostatní sme si modelárstvo vychutnávali aj bez jazykových bariér !

Žiadne komentáre: