streda 30. septembra 2020

Už som späť...

 ...na webe. Skoro dva mesiace som bol mimo internetu, napriek tomu záujem o môj blog pretrvával. Ďakujem skalným a "lačným" po mojim modelárskych informáciách, že vytrvali.

Žil som mimo webu svoj súkromný aj  modelársky život. Je pravda,  že som dlho hľadal zdroj "modelárskej energie", ktorú som hľadal  aj na súťažiach RES...nenašiel som. Vďaka kamarátomnovému bývaniu  ,  prírode v mojom okolí  a fantastickému kúpalisku, trochu "energie" pribudlo a na web sa vraciam. Tento blog budem aj naďalej dopĺňať, fotografiami, videami a postrehmi, tak ako doteraz.

P.S.Napriek môjmu odhodlaniu, PEL MEL  modelárskych postrehov sa rodí ťažko...modelárstvo v čase Korony nie je také aké bolo. Pomôžem si Gándhího výrokom:

Život nie je o čakaní kým prejde búrka, ale o tom, ako sa naučiť  tancovať v daždi...  

  • Práve dnes (30.10.2020) bol opäť vyhlásený núdzový  Korona stav. Pred polrokom sme šili rúška,  správali sme sa zodpovedne...priznám sa mal som strach, obavy ktoré v reálnom živote nemali, ako sa ukázalo, pri bežnom zodpovednom správaní, opodstatnenie. Dnes naši zákonodarcovia skúšajú na nás opäť rovnaké "opatrenia".  Zakázali hromadné akcie plošne. Všetci sme skúsenejší a informovanejší s vlastným názorom a skúsenosťami a súťaže v prírode-na letisku s malým počtom ľudí sú určite bezpečnejšie, ako v interiéri. Modelári mali naplánované svoje súťaže. Rozumiem organizátorom že sa zariadili po svojom. Sme amatéri a hobbisti, nemusíme za každú cenu ukazovať kto je lepší...
  • Pravdepodobne mnoho z nás postrehlo, že nás očakávajú nové pravidlá pri používaní lietajúcich aparátov...zámerne nepíšem modelov, lebo nová EÚ legislatíva to  vníma po svojom. Od nového roku je avizovaná radikálna zmena v používaní vzdušného priestoru. Ešte v lete som bol presvedčený, že garant novej legislatívy , Dopravný úrad, to má "vymyslené" a prekvapí nás postupom, ako slovenské modelárstvo začleniť do regulácie. Je začiatok októbra a nie som si istý či sa stihne vytvorenie jednotenej národnej databázy  modelárov od 1.1.2021 ( pre pilotov dronov a lietadiel) s menom,dát. narodenia, bydliskom, mejlom, tel.číslom a poistením. 

  • Modelárstvo sa v čase Korony nezastavilo. Na "mojom" letisku v Tomčanoch sa celé leto pravidelne , skoro denne v podvečer, schádzali modelári. Máme šťastie že vo vedení Aeroklubu funguje nová generácia pilotov s modelárstvo spriaznená. Dokonca na vzletovej ploche sa objavil vykosený a upravený pás trávy vhodný na vzlet modelov. Platia napísané pravidlá, (ktoré modelári dodržujú (ak chcú lietať)
  • Na jar som avizoval, že budem pokračovať seriály o modeloch kategórie RES, nakoniec to bude moja domáca úloha na dlhé zimné večery. Pôvodne som čakal na koniec sezóny a môj skoro dokončený model Sagitta. Korona predčasne ukončila súťažnú sezónu a moje RESko skončilo na poličke v novej dielni. Možno tréner napíše niečo viac. Predpokladal som že FB RES ožije... dúfam že áno, FB nemám, tak RESká budem udžiavať pri živote aspoň ja tu na blogu.
    • RESká sa vyvíjajú, o tom niet pohýb. V tomto formáte ( bez plastov, štart "košér" gumicugom) neprežujú...Gumicugy starnú a nie sú lacné, tlačiarne tiež netlačia komponenty z dreva.
    • Elektro RESká sú tu! Pravidlá sú  vo svete, na svete. Už som písal, viem si predstaviť lietať súťažné RESká spoločne na gumicugu aj s elektromotorom
    • Moja Sagitta bude hybrid má vlečný háčik aj elektromotor. Gumicug nemám a ten z opradenej gumy, čo by som si kúpil je na prd:-(. Na stole mi leží obmedzovač výšky, takže Sagitta na rovine bude elektro a na svahu za domom...štartovať bude sama a liet

Žiadne komentáre: