utorok 4. januára 2022

Modelárske súťaže a akcie v roku 2022

 Všetky súťaže nájdete na stránke kalendáru Lermas

Súťaže RES 2022, podľa pravidiel F3L

 Tu na hlavnej stránke pribudnú moje poznámky ku súťažiam a akciám v roku 2022

Č.súť

Názov

Organizátor

Dátum

Kat.

 Druh súťaže

 Kde

1.

Martinske RES

RC Model klub Martin

08.05.2022

F3L

Seriál MS SR

Letisko Tomčany

2.

F3RES

Klub Leteckých modelárov Ružomberok

28.05.2022

F3L

Seriál MS SR

Letisko Lisková Ružomberok

3.

F3L seriál MS Nitra

LMK NITRA

26.06.2022

F3L

Seriál MS SR

NITRA - letisko Janíkovce

4.

Seriál MSR F3RES - RC Letka Košice 2022

RC Letka Košice

04.09.2022

F3L

Seriál MS SR

Modelárske letisko RC Letky Košice - Rozhanovce

5.

F3L Litteam cup

LITTEAM

10.09.2022 - 11.09.2022

F3L

Medzinárodná (FAI) súťaž

Vzletová a pristávacia plocha Tekovský Hrádok

6.

Memoriál Ing. Júliusa Kákoša

Klub trenčianskych modelárov

25.09.2022

F3L

Seriál MS SR

Trenčín

 

 

 

Športové informácie budem publikovať na pod stránke RES aktuálne.  

Ku súťažiam a RESkám, teraz F3Lkám (odkaz na video ako vznikali...) pridám niekoľko mojich poznámok. Pôvodne to mala byť informácia: Tieto RES súťaže budú...ALE do mejlu sa mi ozval Paľo, elektro guru našich vetronárskych súťaží, jeho stránku som čítal rád , bohužiaľ stránka už neexistuje. Vlani sme sa minuli v Janíkovciach, prehodili pár viet,  a venoval som sa kamarátom,  lietačom historických modelov. Po prečítaní mejlu som si uvedomil, že predsa  len osveta ku RESkám na Slovensku chýbaTU  občas niečo z RESiek zdokumentujem, moc nekomentujem a príspevky sú najobľúbenejšie (dolu na stránke)...

 

Klasické drevené vetrone ma k modelárstvu priviedli, F3L sú podobné, takže tu je  dôvod prečo RES? Bol som na niekoľkých súťažiach, pozorne som počúval fotografoval, filmoval, hodne som o takýchto modeloch načítal v časopisoch, na webe, mám dosť informácií. (a veľa poznámok).. s kamarátmi sme pravidelne pri lietaní v termike, na svahu, vo vlne teoretizovali ako nám to môže lietať, ak to budeme vedieť:-). Moc som nakoniec toho sem nenapísal... Lebo je FB, je fórum a sú kompetentnejší, múdrejší, povolanejší: Modelárske zväzy 1,2,3, tréneri,  výrobcovcovia producenti stavebníc.  Lenže na Slovensku to takto nefunguje! 

Tak  že,   PELres, MELres.

NOVÉ: Let modelov tak všeobecne:

  • Lietanie s aparátmi ( lietadlá  + drony) nad v 250g je v súčasnosti ( január 2022)  na Slovensku nelegálne!  Ako jediná krajina v EÚ nemáme zavedenú povinnú reguláciu podľa Rozhodnutia EÚ ( takto funguje vykonávací predpis EÚ 947/219 v ČR).
    •  Lermas sa dožadoval na DÚ  dôvodov prečo sa nič nedeje. TU , výsledok TU
    • Výhovorka smiešna politická ...LEBO ministerstvo (dokonca v RTVS zaznel dôvod... nie sú peniaze.)
    • Ja to vnímam tak, že všetky súťaže  do prijatia regulácie sa budú konať na území SR  nelegálne:-(  DÚ tvrdí, že nič sa nedeje, úradník na DÚ nám  napísal,  zatiaľ celá činnosť modelárov podlieha Slovenskému  DÚ...a nič nám  modelárom nehrozí...možno LEN do prvej mediálne zaujímavej mimoriadnej situácie:-(
    •   Niekde som sčítal, že Slovenské modelárstvo  je  v ilegalite ( v nesúlade so zákonom, právny názor...)
      • Prevádzka  väčšiny našich modelov, sa zdá LEN, ako neškodný hobbyzmus. ALE niekoľko desiatok modelárov to vníma ako  technicky náročný šport, v ktorom sa chcú  porovnávať, medzinárodne súťažiť...
      • Pre nás, čo chceme dodržiavať pravidlá (cestnej premávky, modelárstva...), je dôležité :  Ako je to s poistením,  letovými plochami,  športovou licenciou, licenciou FAI, 
      •  A Medzinárodné súťaže  na území SR, sú košér bez  prijatého zákona? Čo na to FAI, budú zahrnuté do medzinárodného kalendára? 
    • Najviac ma mrzí skutočnosť, že náš predseda Lermasu má viac informácií (zúčastnil sa jednania k novému   k let. zákonu) a my  členovia zaslúžime vedieť viac:-( rozumiem, že nie so všetkým "polotovarom" sa dá isť na verejnosť, ale  dôvera robí priateľov...)
  • Nemá zmysel hľadať vinníka, modelári chcú   lietať BEZPEČNE, SPOKOJNE a FÉR, súťažiť,  tak ako sa to deje v ostatnej časti EÚ.  Možno to mal napísať ( ... takto v roku 2021) náš modelársky  Zväz, ku ktorému   mám dôveru (dokedy?) . 
  • Napíšem to sem na Blog ja: Správajme sa v tejto zložitej omikronovej dobe zodpovedne a  fér aj v roku 2022, tak ako keby príslušný Letecký zákon bol už  v súlade s EÚ legislatívou. 
  • Verím že, bude lepšie: Prestáva sa hovoriť o pandémii,  blíži sa  endémia...

Len tak o  modeloch RES.

Sledujte ďalej...bude pokračovanie

Žiadne komentáre: