piatok 5. júla 2024

PEL MEL 2024/Júl

 JÚL  2024... o tom, čo ma potešilo  a zaujalo v modelárstve.

Júl bude o radostiach a pozitívny zážitkoch, ktoré dokáže modelárstvo pripraviť.

Stále vo mne rezonuje  To najkrajšie "modelárstvo", čo sme zažili... nádherné prostredie, príjemní ľudia a výborné  letné počasie a relaxačné "modelárstvo" v Abraháme...

Je leto, mnohých čas dovoleniek spojených s letnými teplotami v hodným počasím na relax.  Ja tu moju mám už čiastočne za sebou, akurát to počasie bolo "lepšie" ako som očakával...minulý týždeň som strávil v Keczkeméte/s modelárstvom, kultúrou a kúpaním. Domáci ma ubezpečili že bude leto, akurát bolo iné ako v našich končinách. Očakávali "miernu kánikulu"/teploty nad 30C, slnečno.  Aj bolo.-).  Po obede/na maďarskej sieste, sa miestni vyhýbali prírode, pili spritzer/50bor:50szóda a mojej túžbe stráviť celý deň na letisku sa náramne čudovali...Maďari počasie sledujú TU/vychádza to náramne presne.  Do počasia sa akosi vlúdila chybička, objavujú sa prívalové búrky a  veterné víchrice. V Turci bolo leto/pred -40 r. predvídateľné, striedalo sa v dvojtýždňových intervaloch studené a "teplé" obdobie, nočné teploty boli príjemné/+-15C, teraz aj v noci neklesne celý týždeň pod dvadsať/C...pokrok nezastavíme.-(

Ďalej sa dočítate o MAJSTROVSTVÁCH SLOVENSKA HISTORICKÝCH RC MODELOV

Pridávam profesionálne video z MS Historických modelov v Keczkeméte... 


 Autentické a poučné/pre prípadných, budúcich organizátorov...

P.S. Ako vidím v strede júla v Maďarsku na letisku je poriadna "kánikula" telplota  atakuje štyridsiatky/C...na našom letisku v Tomčanoch, príjemných 27C.-), na letisku v Janíkovciach sa lietajú RESky, v sobotu/20.7 F3L a v nedeľu/21.7. F5L, o týždeň/26.-27.7 prídu historici...teším sa.

  1. NOVÉ: Fotografie od Paľa,  s bratom Mirom boli na WCH F1A,B,C v Rumunsku...Celkové výsledky TU:  Umiestnenie našich podľa Paľa "nič moc" : Miro v F1A/vetrone 68. miesto a Paľo  V F1B/gumáky 28.miesto.
  2. Bola a BUDE/17.-18. augusta2024: Modelárska šou v Malackách. Pozýva kamarát Maťo/výborný pilot  a konštruktér modelov. Plánujem, že tam budem, v pokračovaní mojej modelárskej cyklo  dovolenky po Morave...mám tam niekoľko výborných modelárskych súputníkov/Píter prevádzkuje Model City/možno až tam skončím.
  3.  Modelárska firma GRAUPNER kraľovala nášmu bobby niekoľko desaťročí, vydávala náádherné katalógy, v ktorých dodnes listujem...a niekoľko modelov som vlastnoručne/bez stavebnice zhotovil... Video zachytáva celú históriu od zrodu až po ikonické modely, ktoré dodnes replikujeme...
  4. BOLO presne pred 10 rokmi/2014 WCH F3J 2014 Martin Slovakia. S odstupom času  mám zmiešané spomienky.-( Prišli nové hodnoty života, starneme a  technológie aj v našom  modelárstve  sa vyvíjajú...asi takto to malo byť.

 XIX. MAJSTROVSTVÁ SLOVENSKA HISTORICKÝCH RC MODELOV

Fotografie od Fera/vystihujú  nádherne atmosféru  majstrovstiev.

 Môj fotoalbum zo súťaže.

  • Počasie bolo letné,  mal byť mierny vietor/nebol...-)
    • ...už som písal do fotoalbumu: Vlna horúčav vrcholila práve v Janíkovciach, teplota s tropickým vetrom atakovala 40/C,...bolo 37/C, fúkalo z juhu nárazovo +15m/s
    • Môj obdiv patrí všetkým pretekárom a organizátorom: Miro so Samom v premiére to zvládli na výbornú!
    • Balzové triesky  na fotkách nemám/autocenzúra:-( , ale úprimnú ľútosť cez úsmev som nakoniec pridal...
    • Na mojich  záberoch sú aj modely odviate tropickým vetrom.-(, ak sa nevrátia majiteľom, tak aspoň majú foto na pamiatku...a prípadne ich v albume skomentujú.
    • Výsledky nájdete TU
       

Žiadne komentáre: