utorok 10. septembra 2024

PEL MEL 2024/September

 To si ešte nepamätám...začiatkom septembra tropické tridsiatky/teploty.-): Viem, že by to malo byť o modelárstve, ale neviem ako Vám, mne to modelárstvo v horúčavách akosi  "nechutí".   Takéto teploty pretrvávali už dva týždne a v noci teplota v dolinách neklesla pod 20 C.  Dokonca sa mi stalo, že modelársku bedňu som na svahu nevybalil  a len tak som, v osviežujúcom vetríku  "čumel do hlbín  nádherného Turca"... a viem si predstaviť vyprahnuté letiská na juhu  Slovenska, v suchej tráve a prachu na okolitých poliach/bohužiaľ ako modelári pokrok nezastavíme.-(. Možno letné  modelárske akcie z juhu Slovenska/Nitra, Hrádok  poriadať  skorej na jar alebo  na jeseň. V čase, keď dopisujem úvodník už teploty sú normálne, dokonca prší a oveľa viac času trávim za počítačom/triedim fotografie, videá,  dopisujem komentáre/polovica je modelárska...a určite sa objavia v príspevkoch/možno aj videá.

 Som rád , že do nášho fotoalbumu o lietaní pribúdajú letecké fotografie, je ich tam skoro 850, bohužiaľ verejný ukladací priestor sa zaplnil na 90 %, vystačí nám to tak do konca roku... ale mám riešenie/s určitým obmedzením, napíšem o tom sem na web. Tieto informácie a fotografie fungujú na platforme Google. AI/umelá inteligencia zasiahla aj tento blog a fotoalbum.  Texty blogu sú filtrované AI aj  fotografie  sú personifikované/stotožnené s "ľuďmi" a výsledkové listiny  s menami pretekárov/aj v grafickom formáte už nie sú pre AI problém/sú priradené ku fotografiám. Často pri úpravách a popise fotografií  už  AI ponúka mená osôb.-(. Snažím sa rešpektovať GDPR/ochranu osobných údajov, je to komplikované  a väčšinou nemám súhlas na publikovanie.  Ak chceme na webe fungovať  korektne ďalej, správajme sa zodpovedne. Nemá zmysel anonymita príspevkov/tzv.prezývky, ako píše poskytovateľ priestoru zhromažďujú sa o nás "jedinečné identifikátory"  a skôr či neskôr si Google/s nami poradí...

Môj september bude  viac modelársky, do  prepravnej krabice som preložil Sagittu, "moje" južné svahy mám na dohľad a  teším sa na stretnutie  s aktívnymi  staviteľmi a lietačmi historických modelov, určite si nájdem čas na  lietanie RESkárov...

  PEL MEL/ SEPTEMBER  2024... o tom, čo ma potešilo  a zaujalo v modelárstve.

  • Bude F3L a F5L v Pravenci 21. a 22.9.2024
S RESkom som lietal celé leto...niečo som sa/možno naučil.-) Termiku  už začínam vidieť/aj bez varia, pristávam razantnejšie/+- 2m. Prídem sa  pozrieť a vypočuť /ako sa lieta súťažne.
  • Bude Jesenná Nitra, súťaž historických modelov 28.9.2024 na Letisku vo Veľkých Janíkovciach
  •  Pozvánka  na súťaž/propozície

Modelárska Nitra je moja "srdcovka", zaslúži si pár riadkov naviac. Už  asi viete, Janíkovce majú letisko mojej mladosti...za 50 rokov môjho aktívneho modelárstva, je to miesto stretávania sa  s doživotnými kamarátmi/rovesníkmi z juhu Slovenska. Teraz  organizujú súťaže, lietajú a stavajú historické modely, ale vždy mali ohromnú chuť súťažiť a víťaziť.Je mi radosťou ich  počúvať a sledovať, ako poletujú s drevenými modelmi. Máme rovnaký "svetonázor na modelárstvo", ale vždy sa snažíme  zachovať a posunúť historické  modelárstvo ďalšej generácii.  Občas vidím a počujem,  že niektorí náruživý pretekári chcú víťaziť za "každú cenu"... a často aj tu na tomto blogu, pripomínam, že modelárstvo je LEN hobby, ktoré nám má robiť potešenie a dodržiavanie dohodnutých pravidiel k tomu prispeje. Páči sa mi, že s historickými modelmi lietajú modelári aj o generáciu mladší. Často sú v lietaní lepší/a najlepší.-), prajem aby vydržali pri modelárstve čo najdlhšie. Nie vždy mám možnosti sa stretnutí  zúčastniť, to posledné v Častej bolo  vraj náramne vydarené.

  • Bola svahová súťaž F3F Slovakia cup 2024. Konala sa na Krížnej.
    • REPORTÁŽ uverejnil účastník Laco na svojom webe.
      • Fotogaléria v albumoch TU
      • Výstižné video TU.
      •  RC lietanie v horách  je nezabudnuteľný modelársky zážitok/mal som.-)

...sledujte ďalej, PEL MEL aj v septembri bude pokračovať.

1 komentár:

Igor povedal(a)...

Vojto ďakujem.