streda 26. decembra 2018

Lietanie na Štefana 2018

Tradičné Vianočné lietanie sme absolvovali pod mrakom, ale bez dažďa a v znesiteľnej teplote pár stupňov nad nulou...
Tento rok to bolo o voľných hádzadlách, kde Paľo organizoval "zimnú ligu". Prišli aj tí najlepší, vyhral Ivan, Paľo rozlietaval o druhé miesto...o chlp bol treti:-)
Celý fotoalbum nájdete TU.
NOVÉ: Ako vždy pridávam PEL MEL z postrehov o lietaní, tentoraz o zimnom...

Blog dopisujem pri rannej kávičke po večernom, "zimnom" lietaní v telocvični. Dal som 8 bateriek, takže dobrá polhodina príjemného zimného poletovanie v teple a v pohode....
  • Moji kamaráti Jarko, Diego a Igor neodolali, Diego súťažil o dušu, Jarko "lízal" modelársku vlnu od topoľov pred letiskom, Igor dal dva  "demonštračné" kondičné lety...
  • Ja osobne, zimné lietanie vonku v prírode nemám rád, dokonca mám nachystané lyže na Falcona aj na Cometu.  V zime sa snažím sa lietať v slnečnom počasí, v bezvetrí a relatívne znesiteľnej teplote bez rukavíc.
  • Zimné lietanie má niekoľko technických úskalí, ale prekonateľných
    • Na kolesách to nejde, treba nasadiť modelárske lyže.  Na internete je veľa príspevkov o riešenie lyží na RC modeloch. Písal som o tom aj na tomto blogu, stačí googliť ale dám odkaz....TU
    • Pri vetroňoch bez pohonu, zdroje na RC , spravodla NiCd, NiMh, nevzniká žiadny problém, zdroje riadne nabité, krátke lety bez problémov vydržia.
    • Elektromodely  napájané LIPol-kami majú problém!  Mrazi Lipolkám nesvedčia! Prudko stúpa vnútorný odpor bateriek a pri väčších prúdoch je úbytok  napätia na svorkách LiPoliek citeľný...baterky "neťahajú", pri dvojčlánkoch, dokonca môže vypnúť BEC, na zdroji je nižšie napätie ako napätie nastavené na regulátore ako prahové napätie...teoretici o tom napísali niekoľko  obsiahlych  neprehľadných článkov,  majú pravdu, (ale málokto to číta:-(
    • Spaľovacie motory  v zime už asi málokto lieta...ale ak by predsa len niekto skúsil štartovať spaľovací motor v s nehu, treba mať žeraviace zdroje v perfektnom stave, hlavu valca je nutné zakryť pred ochladzovaní... a čo je najnutnejšie mať pripravené "palivo" aj pre odhodlaných pilotov...viem absolvoval som niekoľkokrát pred XXL rokmi, funguje dokonale!


Žiadne komentáre: