pondelok 14. októbra 2013

"Dlhá vlna" po prvé...

Priznám sa, že som dlho váhal napísať  sem na blog niečo o "Dlhej vlne". Predovšetkým, aby som nevyzeral na Internete ako fabulátor . Snažil som sa naštudovať čo najviac teórie a olietať  si vlnu na vlastné kniple. Tak že pekne po poriadku:
PODSTATA tohoto lietania tkvie v plynulom ( príjemnom) stúpaní modelu nad terénom, tam kde sa nevyskytuje svahové ani termické prúdenie!
Vlnové prúdenie bolo už dávno popísané v starých modelároch, z ktorých som použil obrázky na vysvetlenie.
Sledujte ďalej...NOVÉ



 Stručne popíšem moje indície a podstatu vlnového prúdenia, ktoré som zažil na "vlastný model" nad svahmi v okolí Martina.
  • Dostupná teória, ktorú som objavil v starých ročníkoch časopisu Modelár : Dlhá vlna je výsledkom vektorového súčtu prúdenia vzduchu v dvoch rotoroch 1 a 2.
  • ALE. Toto bola  teória známa v modelárstve už vyše 40 rokov!!!, prečo sme ju nelietali? Jednoducho sme sa TAM, kde to "vlnilo" pri klasickom svahovom prúdení poriadne nedostali...  A pri termike na svahu sme už neuvažovali, že ešte ináč to môže nosiť.
  • Všetko to zmenili ELEKTROLETY: doletím kde potrebujem, vypnem motor a ďalej už len plachtím.
  •  ALE . Miestni pamätníci si spomínajú , že náš bývalý náčelník (Ataman) niekedy v sedemdesiatich rokoch lietal na svahu z gumipraku  (vysoko a ďaleko) a jemu to nosilo aj keď to ostatným nelietalo...(evidentne Vlnové prúdenie...)
  •  Vysoko a ďaleko nad svahom to zrazu nosí ...tam je ten "pes zakopaný". Akurát musí fúkať správny vietor a a pred svahom MUSÍ byť v  správnej vzdialenosti nižší svah, zdroj vlnového prúdenia!
  • Také dva svahy v okolí Martina sú!

Žiadne komentáre: