pondelok 26. októbra 2020

Ro...Ra...Re...

Tajchy nad Štiavničkou, kúsok od domu
...vonku (mimo digitálneho sveta) zúri Korona. Pri včerajšej návšteve na letisku som, cítil že je to akosi iné: Všetci sme stáli  v odstupoch, veľa sa nediskutovalo, každý si odlietal svoje a ponáhľal sa domov. Ja som bol na svojom výlete do "prírody" a cestou som si pripomenul,  že modelárstvo už nieje také a (nebude:-(  ako pred Koronou. Ako to všetko prežiť v zdraví ? Či už fyzickom alebo duševnom? Vybavil som si slová človeka z prvej línie: Správam sa Rozumne s Radosťou a Rešpektom. Zatiaľ to funguje a mám to šťastie, že sa nemusím vrátiť do rizikového povolania učiteľa.

Väčšina čitateľov blogu pracuje, tak to Ro,Ra,Re nebude také jednoduché. Moji najbližší kamaráti Igor, Jarko, Dušan, Jano a Gabo to máme jednoduchšie,  sme vo veku keď sa rozhodujeme jednoduchšie. Prostredie, kde sa pohybujeme si vyberáme svojvoľne (správame sa rozumne), robíme veci ktoré nám robia radosť a rešpekt,  ako viem máme pred Koronou všetci.

 

Tak ešte to PEL MEL, nezvyčajne aj nemodelárske:

  • Najviac mi vadí, že naši štátnici si z nás voličov, urobili rukojemníkov (zákaz návštevy cintorína v prírode). TO MY, ĽUDIA, TVORÍME ŠTÁT, A NIE ŠTÁT VLASTNÍ NÁS, ĽUDÍ!
  • Viem že situácia je vážna a nutné  mať vírus  pod kontrolou. Bohužiaľ "vlastná pravda" (celoplošné testovanie...) má nedopovedané fakty a  často každá iná  nepohodlná informácia sa stáva dezinformáciou.
  • Niektorí lekári sa stávajú blázni, čo si nezaslúžia svoj akademický titul.  Medzi lekármi mám veľa priateľov, snímam svoj modelársky klobúk pred ich odvahou stáť v prvej línii a  odvahu informovať o reálnych rizikách v súvislosti s Koronou ...
  • Radosť(....zo života, rodiny, prostredia, kamarátov)  sa stáva veľmi dôležitým momentom  psychohygieny. Je potvrdené, že imunita  organizmu voči výrusom sa zlepšuje hormónom radosti

 

P.S. Takže prežime túto dobu Rozumne s Radosťou a Rešpektom. Budem naďalej písať, to  čo nám túto zložitú dobu spríjemní a najmä čo návštevníkov tejto stránky zaujíma. Vidím že momentálne sú vyhľadávané informácie o RES-kách. Budú príspevky, ja to svoje mám pred sebou...možno dáme  o rok aj súťaž eRES. Zatiaľ so súťažou nedokážem odhadnúť, ako nám to vírus umožní...odhodlanie s Jozefom máme.

Žiadne komentáre: