utorok 20. septembra 2022

Modelárska dovolenka

 K napísaniu príspevku ma primela návšteva Janka,  je vášnivý cyklista a otužilý plavec. Minulý týždeň sa vrátil z cyko dovolenky v Taliansku, predľžil si leto a relaxoval v inom prostredí, videl  som fotky...paráda!

A páčila by sa Vám  modelárska dovolenka?


 Viem o takej...v nádhernom prostredí a nie moc ďaleko.Fotografie z tohoto roku som našiel TU. Video z  modelártsva v tomto roku/2022 som našiel TU

 

Viem písať o dovolenke po sezóne nie  je obvyklé..Prvý krát som sa o niečom podobnom dozvedel asi pred -30 rokmi. Paľo, teraz profesionálny modelár, pracoval niekde okolo Insbruku, Klágenfurtu nám spomínal, že takéto zariadenie existuje. Ako  vtedy praktikujúci modelári sme mali aj iné starosti/rodina/práca. Asi v nemecky hovoriacich krajinách je takých rekreačných zariadení viac, videl som video z niekde okolo Dunaja/do hľadám...

Hotel v odkaze,propaguje modelár, celú prevádzku mimo zimného obdobia podriadili modelárstvu. 

Opäť napíšem, nejde o reklamu, nepoznám osobne nikoho, kto tam bol , ale ma to zaujalo...tak píšem, čo som našiel na webe.

  • Plachtenie nad rakúskou obcou  Stummerberg má tradíciu viac ako 35 rokov
  • Udržiavaná vzletová a pristávacia plocha
  • Katapulty na vzlet modelov do 20 kg
  • Spaľovacie motory v modeloch nie sú povolené.
  • Elektromodely sú vítané
  • Modelárska dielňa a skladovacie priestory pre viac ako 60 modelov v objekte chaty
  • Lietanie  povolené len spoistkou, s cetifikátom AESA/ pre Slovákov  v súčasnosti nemožné!
  • Kompletný servis horskej chaty, ceny jedla  nie sú likvidačné ubytovanie normálne, tak ako na Slovensku.-), rekonštruovaná  chata pod Chlebom,v podobnej n.m.v/urobte si vlastný názor..
    •   +NOVÉ....Chata pod Chlebom má webkameru TU,  je v Malej Fatre,vidím zo záhrady za domom.-)
    • Prostredie Malej a Veľkej Fatry/Nárorný park je svahmi určite porovnateľné z odkazom na začiatku príspevku v Tirolsku...
    • Stačí  hladať ďaľej, aj na Slovensku sú ideálne svahy na RC lietanie.-(...
    • Už som písal TU, Národnom parku SR  nie  je lietanie RC modelov povolené!
      • Ak by ste predsa len mali predsa len chuť zalietať si v horách Národného parku SR- NEDOPORUČUJEM.  Na každej chate/vleku sa vyskytujú profesionáli HS/strážcovia. Z osobného rozhovoru viem, že si plnia len svoje povinnosti/práva...na začiatku je to "len dohovor a zbalenie si fidlátok".-) 

Aj ja som dostal otázku: Bol si už na dovolenke?  Som na  DoMoDo /Doživotnej Modelárskej Dovolenke... už dva roky a  písal som: Ako doživotný modelár dovolenkujem denne...teraz pri písaní modelárskeho blogu /už 16 rokov, v modelárskom soláriu, lietaním za domom, bajkovaním  aj na letisko, fotografovaním a filmovaním/modelárov...

V čase,  keď píšem  príspevok sledujem webkameru,   niekto tam lieta/vľavo na ceste pri chate...a stále tam niekto lieta/asi dôchodcovia z dediny, majú p*d na robote/ako ja:-)



Žiadne komentáre: