pondelok 26. septembra 2022

F3L Trenčín 2022...

...posledná súťaž seriálu F3L. Memoriál Ing. Kákoša.

Trenčín F3L 2022.

 Nebol som, dostal som fotografiu a mejl. Písal mi Paľo/víťaz Jaro/vľavo bol druhý...

Výsledky  a  TU.

Paľo toho moc nenahovorí, tak napíšem sem na blog ja. Pridám pár info z modelu...zatiaľ si pamätám profil AG 35 a váhu 520-530gr., plocha krídla 37dm2

 Výsledky seriálu F3L za rok 2022 som našiel TU / v rebríčku 48 pretekárov/8 modelárov z Martina

  •   5 súťaží zo seriálu
    • v Martine/35 modelárov
    • v Ružomberku/30 
    • v Nitre/39
    • v Leviciach/28
    • v Trenčíne/33

     Bez diskusie je že,  modelári z Martina sú na špičke RES-károv. Najvýraznejšou osobou u nás je Paľo a  sľúbil.-), že niečo o modeloch, spôsobe trénovania napíše...Na Slovensku sa v ďaka Jankovi/ a Karolovi RESky stali TOP kategóriou. Dvaja producenti /Viana a Eli. súťažne aj lietajú, čo modelom prospieva komerčne. 

Obratom  Paľo doplnil/mejl a telefonát zabral:-).

Takže: Už raz sme o trénovaní na začiatku sezóny písali TU  Všetko to čo sme písali: Bolo zúročené do posledného!

Zhrniem:z odkazovaného príspevku.

Model má plochu krídla cca 37dm2 výškovky a má 4dm2 cca 10% mohutnosti A cca 0,45 profil AG35 (rebra sú z modelu Liptov , krídlo je pôdoryse  koncipovaná ako A2 Jožka Augustína a teda odtokovka je kolmá na os trupu),  hmotnosť oboch modelov (sú identické až na tvar smerovky) 520g,  zaťaženie je bez balastu a bez  za počítania plochy výškovky asi 14g/dm2,  balasty do oboch 130 a 190g , zaťaženie ide na 18 - 19g/dm2 co je neoceniteľné vo vetre, 

Lietanie, tréning: 

Tak často, ako sa dá...trénujem co treba ale na krátkej gume , v kľude max do 35m , vo vetre do 70m/štarty /termiku /pristatia/napr. ku klobúku/nie na hlave...v tráve-)

Moje poznámky: Znalý pomocník je neoceniteľný! Nosí padáčik/kmitá, tam, sem, čaká s s nenapnutou gumou, ak treba komunikuje/o  lietajúcich vtákoch/zmene vetra...

Súťaže...čím viac tým lepšie/+-20 pretekárov chodilo všade

Nešťastné finále/ 2 kolá najlepších pilotov/ v konečnom poradí ...v Ružomberku nebolo. 

Nie som za finále v  určovaní poradia modelárskej súťaži F3L. Viem, že pravidlá ho uvádzajú ako povinné. A tu je matematický problém! Čím viac pokusov o najlepší  pilotný výkon, tým  je pravdepodobnosť  "skutočnej" selekcie  vysoká/dlhé roky som pozoroval,zažil/niečo som konzultoval/matematicky zdôvodnil Honzo K. TU

Zhrnutie: Kategória F3L je modelárska kategória diaľkovo riadených/RC modelov, kde sa hodnotí "skutočná" pilotná zručnosť.  Relatívne spravodlivé hodnotenie bude, ak sa náhodné výkony minimalizujú/náhody sa nedejú stále a sú rozložení  čase/dlhom.

  • Výkon/zručnosť  RC pilota ovplyvňuje často "náhoda":
    • Prostredie/letisko/terén ktorý poznám, nepoznám, kde sa  ako lieta
    • Rozlosovanie/piloti a počet v skupine
    • GUMICUG/na ktorom práve lietam
    • Počasie/vietor/termika
    • Psychické rozpoloženie, stres/opakujem let/pomocník je dobrý,zlý.-( 
    • Iné/alkohol/antipatia v skupine

Slovenský seriál súťaží F3L za rok 2022 skončil. Na rok 2022 sa teším

Aby som nezabudol. Pre mňa je víťazom seriálu F3L Jakub z Martina. Cez základné kolá  seriálu sa prelietal so cťou, poslednú súťaž v základných kolách vyhral. V celkovom poradí prelietal reprezentantov! Nie je to zadarmo: Na letisku a vo vzduchu z nás v Martine trávi najviac času, modelárstvu je oddaný. Bez podpory rodiny by to nebolo.


... možno nájdete nejaké info TU


Žiadne komentáre: