streda 24. augusta 2022

Školenie F3L....

 ...ne Slovensku nevídané. Výborný nápad:

Citát z webu:


Ako sme informovali o školení kat. F3L ktoré sa bude konať 27.8-28.8. 2022 na letisku v Liptovskom  Tekovskom Hrádku, prikladám informačný bulletin. Možno to zaujme aj tých pilotov, ktorý sa ešte žiadnej súťaže nezúčastnili, ale chceli by a majú obavy, budú zaučený odborným personálom prednáškou a samozrejme aj praktickými skúškami, v nedeľu bude taká malá mini súťaž.

Teším sa na stretnutie.

letak web.pdf

 Jan Littva

 

 NOVÉ: Poznámky zo školenia v Tekovskom Hrádku z 27.8.2022 vypracoval JanoP z B.Bystrice

 

P.S./1  príspevok som prepracoval... a RESkám fandím,  retro RES lietam/pre pohodu a radosť z modelárstva.

P.S./2 Náš Jakub z Martina sa stretnutia zúčastnil, páčilo sa...zistím viac pripíšem.

 Aj Ľuboš/ Aviatik bol a na svojom webe píše takto,  citujem:

Tekovský Hrádok 27. a 28.8.2022 - v modelárskom areáli LITTEAM a pod dohľadom Janka Litvu a Karola Chybu sa ako napísal Vojto Stupák "na Slovensku nevídané" uskutočnilo toto školenie záujemcov, ktorí sa chceli dozvedieť niečo viac. A samozrejme od tých, ktorí su v tomto Majstri. Môžem čítať veľa, študovať teóriu, trápiť sa sám niekde za humnom a aj tak na to neprídem. Alebo prísť a počas dvoch dní sa dozvedieť takmer všetko od teórie, cez lietanie, jednoducho dostať komletné "know how". A tak sme od začiatku nasávali všetky informácie, nasledovala kontrola každého modelu, potom praktické lietanie vo všetkých fázach letu. Záver patril súťaži, kde sme si ale navzájom radili, pomáhali a "vedúci" pozerali, vysvetlovali, ako sa chovať v priestore. Úžasné. No a k tomu patrilo dokonalé zázemie - možnosť kempovania, kompletné sociálne vybavenie, priestory hangáru pre uskladnenie modelov, výborná strava. Spoznali sme sa navzájom. Pokiaľ sa stretnú ľudia, ktorí su mladí, starí, rôzne povahy aj z rôzneho prostredia ich spoločný záujem aj radosť z toho vytvára úžasnú sinergiu. A tak sme sa lúčili s tým, že poplníme domáce úlohy a určite sa znova stretneme. Či už na ďalšom školení, alebo na pretekoch.

Fotografie nájdete na titulke stránky  http://www.aviatika.sk/


V pozvánke ma upútali dva profily. Prvé čo ma napadlo, veď také tu už boli pred -50 rokmi. Neviem, či patria ku súčasným profilom/ale vôbec by ma to neprekvapilo, tak súčasné RESká tu už boli, ako modely  volňásky A2.. ALE teraz sú riadené RC apatatúrou. Cez daždivý víkend som siahol do mojej poličky , do zlatého fondu modelárstva. Prelistoval časopisy  Modelár 197x: Všetky dobre lietajúce Advojky mali klenuté +- 7-8 % profily. Že by sa história opakovala? 
 
  • Určite ANO. Akurát  sa teraz  po "dobre vystrelenom  RESku"  dá jeho riadením veľa pokaziť! . 
    • Dobrý model je daný, 
      • vhodnou koncepciou VOP/ T, V, kríž
      • pomerom veľkostí , krídla ucha, SOP , VOP
      • ramenom VOP,
      •  zásobou stability , 
      • pozdľžnym zriadením, 
      • vlečným háčikom na správnom mieste
      • nakrútením krídiel, 
      • A prirodzene  vhodným  profilom krídla.
A taký si termiku nájde a udrží bez zásahu do riadenia/kamarát Jarko jednu takú Advojku mal...
  • Až som to písal: Zázračný profil neexistuje. 
  • Prečo: LEBO..
    •  Model si  robím sám.-), výber profilu podlieha:
      • trendu úspešnosti
      • páči sa mi.-)
      •   aj krídlo, z  presných frézovaných profilov sem tam   treba prebrúsiť (-x krát 0,1mm) a už to je iný profil...
      • lepím výborným lepidlo, čo dobre drží/ aj deformuje, 
      • poťahujem  pružnou fóliou/medzi profilmi presadá
      • Radšej poťahujem pracne , pevnejším  papierom,
    •  Kúpil som model hotový, bývalý majiteľ bol:
        • staviteľ  na zákazku... model je mačka vo vreci/skryté vady
      • úspešný pilot ALE je s modelom  je nespokojný ...LEBO/napríklad RESko:
        •  málo stúpa vo vleku/profil krídla?
        • nedá vedieť či stúpa/ profil krídla?
        • veľa klesá po vetre/profil krídla?
        • neletí proti vetru/profil krídla?
Takže, ten profil má na svedomí asi "všetko"... v realite je to ináč! Treba mnoho hodín experimentovať/trénovať.  Často je to nad sily jedného  osamoteného modelára/pretekára. Doba je turbulentná... je výborné sa stretávať mimo súťažného stresu, LEN TAK sa porozprávať polietať/pozorne počúvať. Aj nosenie padáčika na gumicugu má svoje čaro: Zdravý pohyb v prostredí plnom  modelárskych informácii. Ja to občas tak robím.-)

A také školenie je Výborný nápad
 
  • Predovšetkým toto nie je reklama žiadnemu  úspešnému modelu . Ja tam prídem, bol som  niečo nafotím ak treba aj nafilmujem/ potom napíšem.

Žiadne komentáre: