pondelok 29. augusta 2022

Mali ste dobrý vietor ?...

 ...takto nejako ma oslovili okoloidúci psičkári pri mojom včerajšom kondičnom lietaní. Na svahu lietam často,   ALE včera to bolo výnimočné.  Dal som 2/dve hodiny SUPER lietania,  asi najlepšie za rok 2022.


Príjemný letný podvečer na mojom svahu za dedinou.  Moje nedeľné relaxovanie po sobotnom, nočnom výlete do Kremnice na Gagy  prerušila návšteva  modelára,  bajkera Maťa.  Vybral sa poza náš dom po cyklotrase.-)   do Jasena za Peťom, mal lietať na južnom svahu v Jasene...a mierny južný vietor ma naštartoval, pešo som sa vybral za Dubec/,verejná záhrada + lúka-svah.  

 

  • Siahol som po Lidl/Glideru, Je FR/Furt Ready.-) v garáži, baterky mám nabité stále/viem Lipolkám to škodí:-(.., vysielač je Spektrum, na alkalické baterky: Nič netreba chystať, beriem a idem/pešo/bajkom.
  • Celé leto som mal RTF/Ready To Fly Čejku a Sagittu. Sú to retro dreváky, príprava kontrola trvá predsa len dlhšie...  
  • Cesta  pešo na  obyčajný svah mi trvá pár minút/viem je to "kruté", niekto cestuje na svah aj hodinu...
  • Vybaľujem poľnú nabíjačku, rybársky posed, zbežná kontrola...a tesne pred štvrtou som už v povolených 120 metroch😎 nad miestom štartu. Vypínam motor, cvakám trochu stabilizácie/už mám slabší zrak a ďalšia hodina  je na ruky/nie som srab/stabilizácia je vypnutá.-), ubieha rýchlo....termike sa rozkázať nedá, robí si čo chce , nosí a nosí...
    • Po hrebeni svahu putujú aj miestni psíčkari a e-bajkovia. Počas lietania sa moc nebavím, dostávam otázku z titulku a Máte dobrý vietor?...tak dajte zopár trikov...
    •   A tak tlačím bez motora tesne pod svah, s kvíliacim  motorom (2300kv x 3S Lipol:-) oblietavam svah vo výkrutoch, nad svahom  na chrbte s modelom zamávam a od divákov mám pokoj/páči sa... 
    • nehľadajme za takýmto lietaním tréning/svah, termika...pre mňa  je už modelárstvo zážitkom.
  •  Najlepšie dve baterky nabíjam na svahu 5 x, poľným nabíjačom zo zdroja  3S/2200 mAh. 
  • Počet štartov nepočítam lietam tak na 10% kapacity bateriek. 

 


  • Po hodine dávam krátku pauzu/bolí v krku, vietor sa mierni/stále dýcha JZ, ideálny na tento smer.

Netuším že ďalšia hodina sa stane zážitkom roka! 

  • Po piatej večer oblietavam celú dolinu...a nosí celá 200m hrana svahu tak na 20 šírky! Užívam si posledné dve baterky do dna...
  • Tesne pred západom Slnka, sa vietor otáča na SZ...vyčkávam, fotografujem, mám poslednú záložnú/starú baterku...
  • ...ešte čakám na západ Slniečka/ "dlhé" slnko na foto. A ten posledný let bol nááádherný, 
  •   7-8 minút  lízania svahu v úrovni štartu,  občas vyklesanie hlboko pod svah a  dlhý  akrobatický prílet/pol premet, zvrat na svah z doliny na motore!
  • PARÁDA : 28. augusta 2022 od 16- do 18, 45 LĆ.
Viem, som solitér...len tak si dokážem modelárstvo vychutnať



Žiadne komentáre: