utorok 9. augusta 2022

Máte už Anemometer...?

 ...ja digitálny ešte nie.

Bude bol v Lidli tento týždeň v predajni. Už dávnejšie som taký "z vrtuľkou" chcel, mali ho na rôznych e-schopoch, lenivosť ma vždy premohla , teraz vo štvrtok 11. augusta 022 si ho pôjdem kúpiť...ako točí, napášem sem na web.

Mal som klasiku, v drevenej lakovanej skrinke, ostal vo fyzikálnom kabinete mojej bývalej roboty. Meral o dušu, aj sme sním behali na labákoch pri zisťovanú rýchlosti pohybu...fungoval s "logickou chybou"...a bola to vždy zábava.


NOVÉ, už ho mám.
Anemometer  mám na stole, prvý dojem, Parskide klasika, žiadne prekvapenie sa nekonalo...robí čo má, za tie peniaze, no ne kúp to.-)

Čo má robiť:

  • Rozsah merania rýchlosti vetra: 0 až 30 m/s; 0 až 108 km/h; 0 až 5 906 ft/min; 0 až 67,2 mph; 0 až 58,32 kn
  • Stupnica rýchlosti: 0,1 m/s; 0,22 km/h; 11,8 ft/min; 0,14 mph; 0,12 kn
  • Presnosť merania rýchlosti vetra: ±(5 % + 0,5 m/s); ±(5 % + 1,80 km/h); ±(5 % + 98,4 ft/min); ±(5 % + 1,12 mph); ±(5 % + 0,97 kn)

 

 

A ešte moje PEL MEL.

  • A ste náhodou merali s Analógovým, tak digitálny bude ako z vesmíru...nemá zmysel pri našom modelárskom používaní pochybovať o presnosti a rozsahu,  o hmotnosti /130 gr. ani nepíšem. Ten analóg v drevenej krabici mal určite 1/2 kila:-).  a zniesol veľa. pamätám, že sme ho trepali na Krížnu, v daždi, alkohole...všetko prežil. 
    • Ten digitál určite na modelárstvo  stačí.
  • Pre pamätníkov: Objavil som ČB foto zo Šalkovej, nie Krížnej, chalani z Bystrice mali meteo stanicu z analógového anemometra...zatlačil som slzičku spomienok. Zlaté časy nášho modelárstva. Na svahu nás bolo aj 30 pilotov + nosiči/zvoniči...na Krížnu sa lietať nesmie, o Šalkovej neviem/možno zarastená kríkmi...
  • Anemometer Lidl ,  v ponuke má o.i. funkcie
    • Min/Max, jasné, použiteľné
    • AVG, priemer... asi15 sek interval 
    • Teplota/pocitová...čidlo v krku prístroja😎
    • 2/3 Max...funguje, neviem využitie, dokonca aj 2/3 teploty.-(
    •  Tlačidlo Hold, okamžitá hodnota...neviem, asi bonus.
  •  Kolmo nestojí/klingá, podstava nie je rovná, nalepil som pružnú pásku/nepomohlo na stole skončil v pohári. 
  • Vrtuľka je ľahučká, točí sa citlivo, vyzerá náchylná na otrasy. Dostane nejaké ochranu/puzdro z peny...   

Žiadne komentáre: