nedeľa 8. októbra 2023

JESENNÁ NITRA 2023

 ...odložená dvoj súťaž, nakoniec bola len jedna, ale PARÁDNA.

Súťaž historických modelov v Nitre, 7.10. 2023


 Preložená súťaž spred dvoch týždňov vyšla dokonale. Modelárske počasie..

 

...klídek pohoda


Fotografia bola zinscenovaná, Alex,  ako mladý nitránsky modelár,  vekom pionier/vedel o čo ide:-)

  • Takto to nakoniec vyšlo, jednodňová súťaž, ALE vydarená!
    • Predpoveď  počasia vyšla dokonale. Teplota/ aj na tričká a kraťasy, cez obed fúkalo 2-3 m/s, pozdejšie aj viac, bez nárazov/na gumicugy tak akurát. 
  • Koncept  súťaží SAM sa mi veľmi páči: Kto chce preteká/kedy sa mu to hodí, lieta hocikedy. 
    • Mne sa najviac páčia elektrické wekfíldy/elektrorubber...jeden plánik mám už v mejly  a ďalšie  modely vlastnia kamaráti Igor a Jarko
    • Na budúci rok si s takým modelom v Nitre  určite zalietam/e...
  • Ikonický  je historický motor COX.  Jeden  COX 0,33 ccm.  som lietal /stratil sa mi v prepadlisku doby.
  • Viem, že súťaž historických modelov je pre okolo idúcich cyklistov/aj hubárov,  neprehľadná, na chvíľu sa zastavia, sledujú modely a pohyb na letisku( ...chlapci si púšťajú lietadielka)
  • Medzi nami na ploche boli pôžitkári aj  pravoverný historici...ale aj RESkári. 
    • ...ako som počul chystajú sa  ďalšie súťaže F5L/ elektrické RESká.
    • ...košér gumicugy sa míňajú/sú drahé, mladým sa moc nechce naťahovať/gumu, vo vysokej tráve je to makačka.
  • Každý máme svoje prečo sa stretávame/súťažíme. Ako som si vypočul niektorým je každý mesiac málo/ ja tento rok som stihol hodne modelárstva...
  •  Nitra je TOP, mám tu kamarátov/starých, dobrých priateľov.  Sú to jedinečné priateľstvá, pri každom novom stretnutí pokračujeme v tom čo sme si nedopovedali/vítania a lúčenia sú spontánne.

  • Cez obedňajšiu prestávku sme chvíľu "úradovali"... mal som vytlačené "NARIADENIE KOMISIE (EÚ) 2019/947"  o pravidlách a postupoch prevádzky bezpilotných lietadiel/našich modelárov. Andrej/člen RK Lermasu, nám prerozprával súvislosti  registrácie modelárov/ĎAKUJEME...dohodli sme sa , že napíšem  sem na  blog/po autorizácii, slovenské osobitosti registrácie modelárov/pokrok nezastavíme.
    •  Zásadná informácia: Všetky registrácie   slovenských modelárov mimo SR/Luxemburg, ČR, Maďarsko, Rakúsko sú NEPLATNÉ/v zmysle 945/2019, článok 14/6.

 Fotoalbum zo súťaže.

 Nitránci, ĎAKUJEME  za súťaž.

...výsledky budú  na SAM119.sk

Howgh

1 komentár:

Igor povedal(a)...

Vojto nie COX 0,33 ale 0,8, prečítaj si pravidlá SAM.