piatok, 3. júla 2009

La Ferté Alais 2009/lietadlá...

Lietadlá...vlastne modely, niekedy som neni istý, kde končí model a kde začína lietadlo. Stojánka modelov bola rozmanitá a počas hlavného programu bola dlhá skoro kilometer. Mimo programu lietalo Cricri s ľudskou posádkou menšie ako niektoré modely. Na letisku je aj múzeum skutočných lietadiel, takže preto píšem olietadlách, ale všetko bolo o ohromnom zážitku okolo lietajúcich aparátov.Nemá zmysel popisovať všetky modely, údaje sú na stránke organizátorov ale radšej napíšem veci, ktoré stoja za reč (písmo) a mám ich zdokumentované.Okrem jednej výnimky, všetky modely lietali perfektne, bolo to vlastne aj podmienené ukážkou pred komisiou mimo hlavného programu. Diváci boli emocionálne celkom odolní, tlieskalo sa minimálne ako ako spoluúčasť po havárii.Klasické havárie boli len dve obidve na ruky a totálky. Tá pre mňa sprvu nepochopiteľná, bola v podaní pána "tesára" . CPLR lietal s Donatasom improvizovanú synchrónnu akrobaciu. Komunikácia oboch prebiehala v angličtine, obom pilotom cudzia reč. Nastal informačný šum, Donatas komentoval svoje obraty, CPLR sa snažil dostať vo výkrutoch v prízemnom lete svoje SU-čko späť do synchrónneho letu... ALE riadený model škrtol krídlom o zem. Ten kto len trochu vidí do RC akrobacie, vie že to je ohromne náročné vnímať pokyny na let a sledovať periférne druhý model. Takže tá havária mala objektívne dôvody...
Druhá totálka bola trak prochu očakávaná. Nádherné Breitlingovo Súčko s valašským hviezdičákom (800 ccm)padlo do klasickej vývrtky. Pán pilot...(dodatočne pridám odkaz) vyzeral ráno sebaisto, ale mám pocit že motor neťahal tak ako mal. Podvečer sa pilot odhodlal k letu a zas vo výkrutoch veľkými výchylkami kormidiel odtrhol prúdnice... padol do lesa odkial usporiadatelia vyniesli len farebné triesky a kus šrotu motora.

Žiadne komentáre: