streda 3. mája 2017

RC Fakir 5


I wanted to mention ... but no one cares about it. Nevertheless, it was long ago (-50) when we were flying in Southern Slovakia with the "Malý Modelář" model.
V našej modelárskej   „Biblii“ sa objavila   správa,  že RC model (dovtedy som žiadny na živo nevidel) letel 15 hodín ,  sa zdalo neuveriteľné! A „ujko“ s modelom v ruke vyzeral ako môj otec, v tielku a tesilákoch...mi pripomenul  obyčajného modelára. Pravda bolo iná: PÁN  MODELÁR Vladimír Štefan, na tú dobu skonštruoval špičkový model, mal nalietané desiatky hodín a poznal výborný svah na „Zlatom návrší“. Kontakty so šéf redaktorom časopisu Modelár Pánom Liskom jeho pokus o rekord predurčil na svetový úspech, požičal mu špičkovú RC súpravu  Variophon.
 NOVÉ: Model na svahu  bude mať "retro"  spoločnosť Jarkove samokrídlo...
 NOVÉ: Pribudli odkazy ku textu
 NOVÉ  Jarkove samokrídlo zalietané, lieta parádne teším sa na spoločné lietanie



Nie je náhoda, že po päťdesiatich rokoch som začal stavať „repliku podobnú predlohe“. Naštartoval ma kamarát Peter, pripravuje laminátový trup a posledné dva roky lietam na miestnych svahoch len tak pre radosť...model ako predloha nevyhovuje  súťažným pravidlám.
Model bude mať krídielká a plnú digitalizáciu ovládania, brzdy, letové režimy, možno aj elektrický pohon.
Budem postupne pridávať informácie o stavbe tak ako  obvykle, v bodoch.
Považujem  sa za  „stavača modelov“ (tu odbočím pre Laca: s mojimi kamarátmi sme skorej lietajúci konštruktéri modelov a kategórie modelárov  delíme   na : Kupovačov, lietačov a stavačov).  Jarko,Igor a ja si model vieme urobiť od bazových plátov po lietajúci originál...takže  konštruktéri.

...  a mám hotové obe krídla v kostre.

...výsledok po potiahnutí, lakovaní a farbení

 

Žiadne komentáre: