piatok 15. septembra 2017

Stroj času...

...Čejka, ako stroj času.  (Titulok som si požičal z nového RC Revue.)
...a to  je selfíí, riadim a fotím.)
V piatok, pred týždňom som tesne pred západom  slnka v takom stroji "cestoval"
Veľká Fatra
Celý deň fúkalo, Čejka nachystaná, baterky nabité...len akosi vietor neustával, v meste  fúkalo okolo 5 m/s. Smer vetra bol ideálny na môj obľúbený svah. Bolo rozhodnuté... skúsim. Oplatilo sa!  Na svahu  už fúkal slabý vánok, za pár minút  model vo výške +- 40 m putoval nad celou dolinou. Telemetria na variu sa občas ozvala ( mám nastavené na viac ako +1m ), takže slabá nulka. Trvalo to, ako som po pristátí zistil, 44 minút cestovania v stroji času. Takt to mohlo byť pred -55 rokmi, niekde v Krkonošiach nad Zlatým návrším.)
Necpaly, rozhľadňa
S Čejkou už lietam vyše roka, model je odladený na optimálny výkon. Ťažisko  je hodne vzadu a  tento rok dostala telemetriu s novou Futabou. Napriek tomu, že v čumáku je elektromotor, model lieta prevažne bez motora v termike a na svahu. Často na hodinu letu dobíjam +- 200mA/h. Trup Čejky som skúšal s krídlami pripravenými na model Fakír 5. Nie je to ono, Čejka bola stvorená na krídla bez krídeliek. Trochu som na radu kamarátov zväčšil vzopätie, teraz sa zdá, že je to OK. Pristávam už v bezvetrí, na hrane svahu čakám na západ Slnka, rýchlo sa ochladzuje. PARÁDA!

P.S. Ten môj stroj času robí aj časozberné snímky:-)

Nové Zámky -45 rokov :-(
Vysoké Tatry -20 rokov.)

Žiadne komentáre: