pondelok 27. septembra 2021

Bola :Jesenná modelárska Nitra 2021

 Bola : Jesenná modelárska Nitra 2021... kto nebol, a chystal sa, môže  ľutovať...škoda slov,  už dávno som takú pohodu na akcii nezažil...  už sú  komentované fotografie, ja som fotil, Fero napísal.


Fotoalbum je v odkaze na akciu

Takto to vyzerá z prezidentského cockpitu.-), po obede na palubnú dosku svieti Slniečko, ale vraj sa to dá vydržať.

Do poslednej chvíle nebolo jasné aké bude počasie, Dva dni pred akciou  sme už vedeli, že bude ideálne modelárske počasie. Aj tak sa stalo: Jasno, mierny juhozápadný vetrík a teplota 26 Celziov! Pravidelne fotografujem a filmujem do nášlo modelárskeho pamätníčka...cestou som si premyslel že tentoraz to bude trochu iné: Fotoalbum je nachystaný na veľkoformátovú tlač  (do kalendára) , väčšina fotografií vznikla po lete modelu  s pozadím Nitry,  ako "celý model a kus chlapa"...

Ba SME sa objavil blog bývalého modelára...výborná reklame pre modelárov. 

Fero už svoje fotografie zverejnil sú TU

Vždy som bol navyknutý svoje fotografie upravovať (ČB som vyvolával v tmavej komore, teraz mi pomáha Picasa v počítači na stole v dielni). Nedávno moje fotografie okomentoval Mišiak, profesionálny fotograf...môj pohľad na modelárov cez teleobjektív sa mu nepáčil!  Dal mi niekoľko rád:  Stručne...  dôsledne dodržiavať "Zlatý rez" a  keď to má byť modelársky album by byť jasný motív a pozadie má potešiť:-)  Prešiel som mnoho svojich fotoalbumov a mal pravdu: Fotoalbumy ktoré som  doteraz robil o modelárstve boli také "náladové",   možno sa páčili, ale tak na sociálnej sieti.  Tento sa snažím urobiť iný...možno sa niektoré fotografie objavia ako printy a nezaniknú v hlbinách internetu.

Výsledková listina je na odkaze z obrázku TU

Jesenná modelárska Nitra 2021.fotografia je z nášho fotoalbumu.

NOVÉ: Zverejnil som fotografie účastníkov v priloženom fotoalbume. Fotografie som pripravil tak, aby sa dali "sťahovať" priamo vo formáte 2:3 na veľkoformátovú tlač na plátno, takto si zdobia moji kamaráti šmikne...

Fero pripísal komenty ku fotografiám, väčšina fotografií je stotožnená s menom pretekára, modelom a aj  s jeho umiestnením

A ešte PEL MEL ku historickým modelom:

  • Modely účastníkov sú nadčasové, mnoho modelov putuje po majiteľoch a sú značne olietané...niektoré modely majú aj desiatky rokov, a stále lietajú podľa pravidiel a želania majiteľov! O tom je združenie SAM 119: Robiť si radosť púšťaním modelov:-)
  • Letové plochy. V Janíkovciach  je letisko je pre nás modeárov ideálne... Modelárska a letecká prevádzka na rozľahlom letisku je beproblémová Obe strany sú na rádiu, sem tam odznie  zo vzduchu bezpečnostný komentár (...počul som, pozor na tie modelárske haraburdy:-( Občas sa míňame regulovane, ale je to na chlp. Bohužiaľ naše modely aj často padajú, tentoraz to bolo do poľa mimo letisko...len dúfam, že to raz nebude do letiska. Žiadna poistka nevyrieši stratu dôvery medzi modelármi a letiskom.
    • V Nitre odznelo niekoľkokrát prečo sa nedá  súťažiť aj  v našich Tomčanoch? Aktuálne je to o peniazoch a  očakávanej legislatíve ku prevádzke modelov na verejných letiskách...nedokážeme zaplatiť celé letisko  LEN pre  modelárov  a súčasná prevádzka na úzkom letisku  modelov a lietadiel je výrazným bezpečnostným rizikom.
  • Dodržiavanie rozhodnutia o prevádzke modelov. Pravdepodobne väčšina z Vás registruje nečinnosť nášho Dopravného úradu ku regulácii modelárov vo vzdušnom priestore, Na Slovensku je to tak a a ja som si povedal, že radšej budem  lietať nízko,  pomaly a bezpečne, aby som neprudil verejnosť ochranárov a účastníkov vzdušného priestoru ...na ťahu je  Slovenský Dopravný úrad, je jediný, čo ignoruje  povinnú Európsku legislatívu..
  • Poistenie modelov...strpenie prosím, ešte zisťujem fakty.

 



 

 

Žiadne komentáre: