pondelok 13. júna 2022

Súťaž lodných modelárov, plážové kúpalisko Bojnice 2022

 Kľud, pohoda, relax...

Fotoalbum zo súťaže nájdete TU.

Tá pohoda nie je strojená, majiteľ nááádhernej plachetnice o fotení nevedel !

Bývalé kúpalisko, ideálna lodičkárska plocha.
  Plážové kúpalisko v Bojniciach je podľa  miestnych lodičkárov ideálna plocha na  púšťanie plávanie RC modelov lodí. Bol som sa pozrieť už vlani,  v letných horúčavách, teraz na letnom konci pozdnej jari, bolo  ideálne počasie. Pre plachetnice fúkal výborný vietor,  teplota pri vode príjemná, ale na štartovacom móle sa vlny nerobili. Medzi modelármi som strávil niekoľko hodín, pozorne som počúval, občas  som sa zapojil do modelárskej diskusie, podobnej leteckej,  v RC ovládaní lodičiek.
         Chlapci riešili servá, rýchlosť ovládania, pohon
Krížnik "vodil" majiteľ realisticky...
modelov LiPol batériami...  Na skladacom kresle, na móle, tesne pri vode, s fotoaparátom v ruke,  občas mi do záberu prišla lodička,  niektoré modely som som poznal zo starých časopisov Modelář, boli postavené od gruntu, celé z dreva. Podľa krabíc som registroval, že modely boli niektoré zo stavebníc. Pamätám si že Graupner robil obľúbené  RC modely, od Robbe som spoznal vydarenú lodičku, ktorú si užívali malí  adepti modelárstva. Organizátori ma poznali z vlaňajška, tak že som už nebol náhodný okoloidúci modelár😎, dokonca som si pripomenul stavebnicu lode Scheveningen, ktorú sme stavali skoro všetci, bola z dreva a ovládaná  RC, moja  na jedno kanál...
Keďže to bola súťaž, víťazov nepoznám pravdepodobne porazení ani neboli. Možno niekto pripíše do fotoalbumu , alebo sem, ako to dopadlo.


P.S Nebíčko v modelárskej duši:-)




 

Žiadne komentáre: