sobota 14. septembra 2019

RES Očová 2019

Takto som si to predstavoval: RES, kategória určená pre širokú verejnosť Drevené, vlastnoručne urobené modely , klídek pohoda...


NOVÉ,  všetky  moje fotografie som pridal do fotoalbumu TU.
NOVÉ, PEL MEL v texte

S odstupom päť dní pripisujem PEL MEL...
  • Hore píšem, RES vnímam ako kategóriu  "ľudovú" kategóriu vetroňov, LEBO:
    • Prijateľný rozmer /2m, modely slušne lietajú
    • Stačí jednoduchá (lacná)  RC súprava 2-3kanály 
    • Sú na trhu stavebnice v rozumnej cene
    • Model sa dá postaviť  zlepiť po večeroch doma na stole
    • Poťah znesie aj fóliu
    • RES-ká štartujú na gumicugu, bez pomocníkov
    • A.. + každý si tam doplní svoje
  • čakal som viac pretekárov, odhadujem, že na Slovensku lieta +- 30 novo postavených modelov, mnoho stavebníc je rozpracovaných ...alebo len tak v krabici čakajú na svoj osud.
  • Určite mnoho seniorov najde odvahu lietať aj so svojimi dvoj metrovkami Vé2, Bohuš a Rasťo už lietajú...ja som mal kufri auta svoju Čejku RFT na RES
  • Budúcnosť kategórie: S mojim spolucestujúcim sme cestou o RES kách debatili...
    • Kategória prišla vo vhodnú dobu s rozumnými stavebnými pravidlami, aj kopozitmi a plastami na poťah
    • Kategóriu môžu pochovať kupovači  hotových modelov, za zlomok ceny F3J a F5J-čiek.
    • Špičkový piloti, čo si " LEN TAK" odskočia za súťažiť do RES-ek kategórii nepomôžu...začiatočníkov dokážu poriadne znechutiť/alebo sa mýlim?
  • RES-ká si hýčkajme.. zdá sa že, je to dobrá voľba pre rozvoj modelárstva...
A na záver ? Všetko tu už bolo...USA krajina, kde  čo bolo včera, je  u nás dnes:-) mala RES Sagitta. Dvojmetrovku s riadenými kormidlami a brzdami na krídlach, a lietala parádne!

P.S. Dnes, 19.9.2019 mala pracovnú poradu naša konštrukčná kancelária. Rozdelí sme úlohy, schválili profil na krídle, zadali termíny a bude RES Sagitta 2.0.2.0.  (Igor, Jarko a ja)

Žiadne komentáre: