štvrtok 16. júna 2022

Bolo FOXovanie 2022

 V Abraháme na južnom Slovensku.

 Cítil som sa veľmi príjemne v tejto partii zanietených pretekárov a organizátorov ... a tento rok som si aj zalietal. 

Vstup do fotoalbumu nájdete TU.

Pre nič ne tušiacich a náhodných návštevníkov stránky: Atraktívna  celodenná súťaž komerčných  RC modelov FOX . Súťažilo sa na dĺžku, krásu a presnosť pristátia, podľa pravidiel zo stránky klubu TU

Bol som aj vlani , videl som, to  takto  . Do nedávna som mal v dielni repasovaného Foxa, zmizol v hlbinách modelárskeho Turca, odovzdaný/majiteľ sa neozval... zobral  som dva výborne lietajúce modely: Čejku a Sagittu,  Čejku som predviedol ,  v Abraháme majú  anglický trávnik na letisku a perfektný "horizont" /😎 smajlík  s okuliarmi, v klobúku nemajú.-(


 PEL MEL...také moje postrehy.

 

Na začiatok pridám  dve videá z lietania synchrónnej akrobacie. Teamy  väčšinou toho nemali spolu natrénované...pomohlo lietanie na lídra, ďalší viac menej  úspešne opakoval/i.


Možno cítiť aj atmosféru preteku, úprimná , stresu minimálne, aj keď mladší to prežívali súťažne, starší šírili pohodu.

  • Plastové modely, až tak nemusím...mám aero Lídla, skorej na kondičné lietanie. FOXa nemám olietaného, aj keď som ho mal na kniploch. Model RC FOX je asi na Slovensku, v možno tejto súťaži z plastových modelov, asi najpopulárnejší. Ako som videl a zažil, je to štandardný model "epo glidera", primerane obratný a riaditeľný. V žiadnom prípade tu nejde o reklamu...po náraze často z prednej časti zostane len hromada granulátu...treba mať veľa skúseností  pri oprave, ale to je už iná tema, skúsení modelári o zvládnu aj esteticky pekne.-)
  • Modelárske letisko v Abraháme , je  pre väčšinu modelárov ako z "inej planéty"Má svoje genius loci. Viem pochodil som veľa modelárskych letísk! Má atmosféru ktorá na Vás dýchne hneď za rampami...mňa privítali "majitelia"/bol som ohlásený/, strohé informácie/ kde, kedy, ako až ma pohltila atmosféra.
    •  Bez autorít/slovo nemám rád - ale vystihuje/ žiadna akcia nemôže fungovať: Jaro vľavo, Edo pravo s víťazom, takto FOXovanie  nenápadne prezentovali!

    •  
    • Letisko, vzletová dráhaAnglický trávnik, ( asi 1,5 ha...-) žiadne letisko na Slovensko taký nemá, bez problémov vzlietnu modely s malým kolieskom, pre vetroňárov je  to pohladenie...po pätách.-)  Je to agro- alchýmia, polievanie, kosenie, viem taký v 1/100tine udržujem, (...prestávka v písaní, idem kosiť😎) v Abraháme bez "náčelníka" by to nešlo:-)
  • Súťažiaci... bolo ich jedenásť, tak akurát. Taká komorná súťažička. Nemám rád monster akcie ani v modelárstve. Vo fotoalbume ich nájdete GDPR- anonymne. Ako vždy tak aj teraz sa v abume nájdu  v pozícii sústredenia, radosti, prekvapenia/čo sme tam boli, vieme prečo:-)...(do modelárskeho pamätníčka.-)
  • Koncept FOXovania... sa mi zdá v "modernom" modelárčení, že bude ešte dlho úspešný. Skupinové lietanie, lietanie na "krásu", dľžku letu, lietanie cez prekážku - okolo pylónov je nevídaným spestrením RC pilotáže...možno to nebude s " bublinkovým Lišiakom" ale iným plastikovým modelom...že by  s RC modelom vytlačeným na 3D tlačiarni?
  •  NOVÉ: Bude ďalšia akcia v Abraháme...sledujte TU/  pozvánka nasleduje



P.S. Howgh o FOXovaní..v Abraháme som aj pozorne počúval, nazbieralo sa mi niekoľko postrehov a určite sem do blogu pridám ďalšie príspevky.

 

Komentáre, prípadne fotografie príspevky na slovenskom fóre  TU.

Žiadne komentáre: