piatok 14. októbra 2022

Babie leto #2/2022

 Moje  modelárske počasie roka bolo 12. októbra, také vlastné Babie leto

Tak, ako všetko pohodové  začínalo  nenápadne už, od obeda. Ranná oblačnosť sa rozplynula, vietor sa nerozfúkal, teplota ovzdušia na Slniečku stúpala a tak som začal plánovať lietanie. Už od rána mám pripravenú Sagittu, Jarko mi pripomenul fotografiou/do mejlu, svoj pohybu po prírode, južný svah pod Blatnickým hradom. Bol som rozhodnutý! Tam to bude ono...vietor som na svahu neriešil Sagitta je elektrická, na jedny baterky dám v pohode hodinovku vo vzduch. Už som, tam lietal mnohokrát vždy to bola paráda. ALE všetko bolo ináč...zlyhala logistika/doprava  autom sa nekonala, bicykel to istil.

12. október 2022, Letisko v Tomčanoch pri Martine.

 

Takéto máme Babie leto 2022 v Turci.  Na záver dňa 12. októbra tohoto roku. Za pár minút zapadne Slniečko za Hole/Martinské...už mám pobalené/upútali ma neobvyklé dlhé tiene... tak fotím ešte panorámu: Letisko v Tomčanoch pri Martine.

 Ako som počul z letiska, dnes sa nelietalo. Lidl Gglider je FR/Furt Rready,  za pár  minút mám pobalené/baterky sú stále nabité...smer Tomčany.

Bezvetrie, bez obláčkov a  prázdne  letisko v Tomčanoch patrilo celé popoludnie mne. V strede letiska som dal 1,5 hodiny letového času.  Po tretej hodine ešte trochu nosila termika, asi pol hodiny lietania cez celé nebo/horizont  kopcov v pozadí mi v orientácii pomáha...ďalšia hodina cez celú plochu letiska na niekoľko bateriek: Čerstvo nabité zdroje umožňovali  lietanie na JetStyle a k tomu  výkruty do kruhu...tak trochu adrenalínu. Na staršie baterky som poletoval pomaly a veeeľmi nízko...  na chrbáte, v zákrutách  som pre istotu  brzdil.-)...pohoda,  klídek, paráda!

Ešte foto do pamätníčka, fotoaparát na statíve,  ALE prichádza Jakub, ochotný fotiť, niet čo riešiť, krátky dohovor, foťák prepínam na viacbodové ostrenie a lietam "ako mi kážu"... výsledok prikladám.

 Na minimálke, s kopčekmi v pozadí... kontrola na displeji fotoaparátu/môže byť!

P.S/1. Ak Vás upútalo to vysokohorské sedlo vpravo od modelu, tak tam je Stratenec  tu sme  už RC modelmi lietali pred -40 rokmi/zákaz lietania  v NP s modelmi ešte nebol. S Ivanom,  vtedy vášnivým turistom/modelárom  po 2 hodinovom výstupe s modelmi v ruksaku...

Chrbát/aj s modelom dávame s fotografom  na niekoľko pokusov...moc nízko/ nevidno hory... na tretí krát/ tak 3 metre sa zdá  záber OK.

Ešte tie Kriváne...vpredu Malý Fatranský, vzadu Veľký/na druhý pokus aj na chrbáte.-)

  S Jakubom sme si dali na záver parádičku... pohotovo cvakol moje  pristátie do ruky/bolo dohodnuté, vyšlo na prvý pokus. Za fotografie ĎAKUJEM, páčia sa.



O deň pozdejšie bezvetrie vydržalo, Paľo  lietal so svojim RESkom na lúke pri letisku.

Laboroval s ťažiskom, lepil pár gramov/ 2-3 ololovka ku výškovke...posúval ťažisko dozadu. Na foto je je model s ťažiskom v 50% hľbky krídla,  model letí s čumákom   smerom hore.  Na môj podnet opakovane urobil test na "ponorenie"/model po potlačení by mal poslušne vyplávať a letieť ďalej...NESTALO sa. Model by/pokračoval strmo do zeme= nestabilný model.

P.S/2. Zmenil/zrušil som pridávanie odkazov v texte, stránku budem písať  ďalej , ako dokumentačný blog...taký internetový  modelársky pamätníček. V štatistikách sledovanosti vidím, že čím ďalej tým viac času modelári trávia na tejto stránke/internetové modelárstvo. Neteší ma to! Takéto "virtuálne" modelársvo, nášmu  reálnemu hobby neprospieva.

Žiadne komentáre: