streda 26. októbra 2022

Babie leto #5/2022

 U nás v doline...poriadna hmla. Tak, ako sa na BL patrí.

Jarko ide bicyklom do Blatnice cestou SNP pod hradom


 P.S./1 Dostal som mejlom...v čase keď som písal príspevok kamarát Jarko/doživotný modelár, išiel na chalupu v nádhernej podhorskej dedinke na začiatku  Gaderskej doliny.

 

P.S./2 Posledný októbrový víkend pokračuje BL/už celý október. Bezvetrie, znesiteľne teplo zima/16 Celziov. Nedeľné popoludnie využívam na južnú okružnú cyklo vychádzku do Jasenskej doliny. Západ Slniečka vyčkávam na vyhliadke nad Kalníkom/ 3 km za domom.-) 

30. október 2022 západ Slniečka nad  Kalníkom pri Martine...

 

Dnes/26.10 na horách to bude poriadna Inverzia/ teplo a Slniečko...vidím už je/ v doline sa ešte prevaľujú mraky. Rovesník Janko je už  doobeda  napešo na polceste na Chleb, ja si počkám, po obede sa hmla/nízke oblaky rozplynú....

Nie som sám čo to modelárske babie leto trávia v prírode alebo nad prírodou. Čítal a videl  som, že modelár Ľuboš/Aviatik poletoval vo vírniku na Fatrami/nádherné fotografie! Ja som sa pre istotu pohyboval na zemi/na kolesách alebo vo vode/kondičné plávanie v Tepliciach. O mojom rešpekte k lietaniu  v eroplánoch možno niekedy napíšem. Mal som možnosť  lietať v Morave 200/aj služobne s kolegom/pilotom Gustom. Gusto už zomrel/spomínal som ho tu na Blogu. Ako známa figúra  Turčianskeho lietania bol dobrák a propagátor lietania/dievčatá málo kedy povozeniu v Morave  odolali.-)ALE poriadny hazardér/niekoľko krát som sa ako laik/copitot poriadne vybál "keby niečo, tak ťahajme spolu"...nakoniec svoje lietanie prežil.

Skoro/všetky  svoje Lipolky som  premeral/ elektricky recykoval do režimu storage/+- 3.8 V na článok.  Lipolky majú svoje safeboxi. Veľké/5 A/h oceľové, menšie/plechové a halové/Lipo safe vrecúško. Náhoda je sviňa. Kamarát Píter v Modelcity.eu by vedel rozprávať/uverejnil aj torzo zhorenej modelárskej dielne..

Babie leto v horách má svoje čaro je výrazne teplejšie ako v dolinách/inverzia.Výhľady z kopcov sú jedinečné, dohľadnosť výborná. Chce  to  ale  výstup  do +1600 m.n.m a  poriadnu kondičku aj na pešo. Elektrický bicyklisti si to zjednodušujú, Martinské Hole sa dajú zvládnuť po ceste,  Fatranská Magura  sa jazdí väčšinou na horských/ e-bajkoch. Potešujúca správa pre inostrancov /mimo Turca: Bude kabínková lanovka na Martinské hole.  POZOR.  RC lietanie  v Malej a Veľkej FATRE nie je povolené/bol príspevok.

Dušičková BL bude ešte teplé, užívajme si ho.  Chlapci , modelári na letisku v Tomčanoch cez obed ešte lietajú/máme fotoalbum, pamätníček z lietania. Moje lietanie  v prírode bude už len kondičné, lietanie v hale ešte neviem/energie zdražujú.

Žiadne komentáre: