sobota 18. marca 2023

RC Amirálovia...

 ... leteckého modelárstva. Model a PÁN konštruktér Radoslav Čížek/nádherná modelárska fotografia!

Stroj a muž...takto si ich pamätám.

Príspevok má zaujímavú históriu: Na stránkach LMK Žehrovice sa postupne objavovali články o modeloch RC Admirál. Čítal som od prvého príspevku po posledný, opakovanie, niekoľkokrát. Ten posledný o novom Admirálovy z dielne Pala z Močenku bol podnetom na tento príspevok. Vymenili sme  s autorom niekoľko mejlov/mám súhlas na publikovanie a viem viac. Bolo rozhodnuté, dám príspevok.

 

Na úvod pridávam  odkazy na zdroj tohoto príspevku. Autorom je predseda LMK KŽ. Vykonal ohromný kus práce na dokumentácii modelárstva...veľké množstvo publikovaných  historických plánikov/ a  plánikov retromodelov/viac ako 90 a  za všetkým je viacročná bádateľská činnosť.

RC modely Admirál. 

NOVÉ. Po nemodelárskom víkende/príroda, rodina, som sa vrátil ku príspevku. Predovšetkým som súvisle prečítal všetky 3 články o Admiráloch . O modeloch som už vedel hoodne, prvý som lietal/vyrobil, všetko v časopisoch mám načítané...veľa z histórie  Admirálov som vnímal povrchne, teraz už mi je jasné: Kedy, prečo ako...aby to vizuálne bolo jasnejšie pridám vypovedajúcu fotografiu. Zhora je Admirál 2, Admirál 71, Admirál 3.

https://www.lmk205kz.cz/admiral-treti-v-rade/

Všimneme si na trupoch  diery na upevňovacie kolíky...modely lietali s rôznymi krídlami s hĺbkami od 200 mm po 226 mm. Krídla sa líšili aj rozpätím, konštrukcia výškoviek bola rôzna pevnosťou aj tvarom.

TU si neodpustím RESkársku poznámku #1. Ten prvý/Admirál mal hĺbku krídla 200 mm a rozpätie 232cm, ten posledný 226 mm/rozpätie 252 cm.  Miestny stavači RESiek zistili, že hĺbky krídla 22 cm RESkám neškodia...a vôbec by som sa nečudoval, keby tie RESká  skončili pokračovali na rozpätie 2,5 m, a tá  pol metrová CF trubka  v "ušiach" by výkonom/viditeľnosti   vetroňom pomohla.

 

 


Žiadne komentáre: