sobota 18. januára 2020

Slovak Indoor 2020, Viničné

Pohoda, klídek, paráda!

Zostrihané video z celej akcie.


Jediná halová akrobatická súťaž na Slovensku sa konala vo Viničnom v spoločenskom dome. Bol som tu dávnejšie, keď som po halovej akrobacii len pokukával. Prostredie a partiu organizátorov registrujem, sú to moji rovesníci, skúsení modelári a príjemná partia.  Niečo už mám halovej akrobacie natrénované a bol som zvedavý ako sa  v súčasnosti lieta  vo veľkej hale. Ako vždy som mal fotoaparát a kameru, atmosféru som si užíval, trochu fotil a filmoval.

 Fotografie nájdete vo fotoalbume Viničné 2020.


 Pár postrehov, ako vždy v bodoch. Nečakajte reportáž, viem že by to mnoho ľudí nečítalo.
  • Lietanie: Musela byť vzduchotechnika vypnutá (a tým pádom aj kúrenie), +-50 gr. modely by sa stali hračkou prievanu... 
    • Tréning... je to dril, chce to trpezlivosť. V katefóriachh AA a AP, let je pomalý, je dosť času na riadenie pomocník je vítaný. O RCEA som už písal, dá sa to zvládnuť pri normálnej pilotnej zručnosti, veľká hala je bonus.
    • Aero muzikál. Niečo je z lietania aj v  mojom  videu...je to kategória pre juniorov a mladých pilotov, ruky na vysielači pracujú podľa polohy modelu, bez rozmýšľania:-). Trénuje sa to to určite na simulátore, "šialenému tempu" sa dá naučiť off-line,  aj bez reálneho modelu . V mojom okolí nepoužíva nikto RC simulátor a tak sa mladí nemusia báť konkurencie...
    • Pylony: Chce to špeciálny model a trénovať, "krúženie". Trajektória letu  je plochá elipsa, zasahovať minimálne do kormidiel... a točí sa výškovkou:-)
  • Piloti. Na spoločnej fotografii sú všetci čo lietali.. väčšina z  foto si už pamätá niekoľko modelárskych sezón...mladíkom vpravo prajem, aby na modelárstvo nezabudli, keď budú vo veku tých vľavo...Halové lietanie je aj o financovaní modelov a haly. Takže je to logické, že chce to aj finančnú nezávislosť a u mladých aj zanietených rodičov, často staviteľov modelov.
P:S. Pri rozlúčke s organizátormi sme sa dohodli, že o rok  bude aj kategória  60+... a prídem lietať, asi nás bude viac.
Upútavka na  na video zo súťaže. Moje videá TU



Žiadne komentáre: