štvrtok 21. apríla 2022

Pár poznámok ku RESkám...

 ...som rád že môžem uverejniť s Paľovým súhlasom, ucelené informácie o špičkovom modely RES (F3L)

 Už som písal v predošlom príspevku s konštruktérom som strávil na lúke jeden podvečer. Videl som lietať veľa dvojmetroviek,  mnoho som riadil a dva  podobné vetrone vlastním. Veľmi sa mi páči letový prejav modelu: Od štartu, po  zatáčky, klz a pristátie na brzdách. Fotografiu a popis som dostal do mejlu  a uverejňujem v plnom znení:
 
NOVÉ: Lietanie na lúke v Tomčanoch je so zlepšujúcim počasím pravidelnejšie. Lúka je pre modelárov  vhodnejšia, dá sa lietať celodenne, termiku hľadať vo veľkom priestore a vlekať neobmedzene. Tu lieta aj Jaro. Dá sa napínať gumicug na všetky smery a na jednom sa vystrieda viac lietačov...a keď majú mňa, ako napínača a dokumentaristu, tak sa lieta non stop.-) Viac modelárov tadiaľ aj  bicykluje a pristaví, naposledy aj Maťo...študovaný letec-konštruktér. Spoločne sme lietanie , tréning RESiek  pozorovali a komentovali. Jaro a Paľo  majú na prvý pohľad dva podobné modely...na prvý ohľad, ALE odlišné v dôležitých detailoch.


Viac informácií nájdete vo foto galérii...často aktualizovanej aj s komentárom.
  • Môj model ma plochu krídla cca 37dm2 výškovk a má 4dm2 cca 10% mohutnosti A cca 0,45 profil AG35 (rebra sú z modelu Liptov , krídlo je pôdoryse  koncipovaná ako A2 Jožka Augustína a teda odtokovka je kolmá na os trupu)
  • Hmotnosť oboch modelov (sú identické až na tvar smerovky) 520g,  zaťaženie je bez balastu a bez  za počítania plochy výškovky asi 14g/dm2
  • Mam dva balasty do oboch 130 a 190g , zaťazenie ide na 18 - 19g/dm2 co je neoceniteľné vo vetre, 
    • Pretek v Leviciach kde som si lietanie užíval vo vetre 6-8m/s na zemi a ostatní už chceli súťaž prerušiť
  • Naopak v Trenčíne, v typicky jesennom počasí,  model už nestíhal na lahké modely a ani na vleku s AG35 + vyššia hmotnosť,  to nebolo ideálne
    • finále bolo neskoro a v kľude tak som trpel najma v druhol kole 
    •  1.finále za 1000 t.j. 5:59+99, druhé len 4:54+98 
Skrátka,  tieto moje modely su dobré na takticke lietanie do termiky a vetra, na kľud to chce niečo ľahšie (netvrdím ze pomalšie)

Paľo.


Žiadne komentáre: